Normalt att en 2-åring gör så för att retas?
Jag har en son som är 2 år och 3 mån, ganska tidig för sin ålder tror jag, kan alla färger, räkna, sjunga, pratar bra mm. Det är så att han har en faster som han tycker väldigt mycket om och som han träffar ganska ofta (3-5 dagar i veckan).. mer än vad jag skulle önska.. hon är inte min favorit och jag tycker att hon tar för mkt plats i vår familj.
När jag säger till min son "Jag älskar dig så mycket... Älskar du mamma också?" så säger han med ett illmarigt leende.. "Nej..älskar inte mamma".. då frågar jag.. "Vem älskar du då?" "Faster" svarar han då. Samma om vi pratar om vilka som är snälla. .då är det bara "Faster snäll" hela tiden och "Mamma inte snäll"
Kan det vara så att han på något sätt är medveten om att jag inte riktigt gillar henne (och kanske till och med känner mig lite svartsjuk) och att han gör så bara för att retas? Eller förstår han inte alls innebörden av att älska och vara snäll när han är så liten? Eller är det helt enkelt så att han faktiskt tycker om henne mer än mig.. ?
Hoppas att jag la denna frågan i rätt tråd. Tacksam för svar!