• shelby

Hur få jordgubbsblont utan att de blir morotsfärgat?

Jag har länge velat få fram jordgubbsblond/kopparblond men sist jag prövade med Mood Djup Kopparfärg så fick jag superljus morotsfärg, såg hemskt ut... 
    Nu några år senare är jag ljusblond igen efter mycket om och men, men drömmen är fortfarande att få den där ljusare kopparfärgen eller jordgubbsblonda. 

vet ni någon bra hårfärg att rekommendera?
    ja jag har tyvärr inte råd med frisör även om de såklart är bäst 

Typ nått som dessa har, antingen eller.
    Jag får inte sola pga hudcancer risk så är rätt likblek året om, just nu är håret ljusblond som jag blekt de till men naturligt är de mellanblond

• Svar på tråden Hur få jordgubbsblont utan att de blir morotsfärgat?
  • AngoStura

Jag föreslår VIVA 873 eller möjligen VIVA 673 om du är väldigt ljus och vill ha det lite mer mellanblont. Jag har mörktblont hår och har aldrig fått så ljust hår som modellen på bilden på 873 och aldrig så mörkt som modellen på 673. I stället har håret sett ut som hon, vad hon nu heter, skådespelerskan Amy någonting på din första bild.

• shelby

Tack för tipsen, stod faktiskt och kikade på den sista du länkade, frågan är om jag vågar, går ju visserligen ta brunt om de går åt skogen

• AngoStura
    shelby skrev 2012-05-10 01:39:02 följande:
    Tack för tipsen, stod faktiskt och kikade på den sista du länkade, frågan är om jag vågar, går ju visserligen ta brunt om de går åt skogen
    Japp, tack och lov för brunt!
  • shelby

jag testade och köpte Nutrisse Golden pralin och fick precis den hårfärgen jag ville ha :) 

• AngoStura
    shelby skrev 2012-05-10 20:53:02 följande:
    jag testade och köpte Nutrisse Golden pralin och fick precis den hårfärgen jag ville ha :) 
    Men vad bra!
    Egentligen är det ju inget rött/koppar i den, bara guld, men jag håller med om att den är lite åt det hållet.
  • shelby

ja jag tänkte jag bara skulle göra håret mörkare sen ta en koppar, men ja har ju rött i grunden så nog därför den vart mer kopparfärgad ändå :)  En glad överraskning vart de

• luckynumber

Kan du inte lägga upp en bild på hur håret blev? Jag är brunhårig naturligt men jag har blekt det och är rätt sugen på att bli rödhårig nu!

• shelby

syns inte så bra precis men den övre ser man resultatet bäst på, den undre är lite för mörk då håret är mycket ljusare

• luckynumber
    shelby skrev 2012-05-13 20:19:11 följande:
    syns inte så bra precis men den övre ser man resultatet bäst på, den undre är lite för mörk då håret är mycket ljusare

Jättefint!
Svar på tråden Hur få jordgubbsblont utan att de blir morotsfärgat?