Vår dotter vaknar mitt i natten!
Hej,
Vår dotter 1,5 år gammal vaknar sen ett halvår tillbaka (ungefär) en gång mer natt, stiger upp ur sängen och kommer över till oss. Några enstaka nätter sover hon hela natten igenom, men dessa nätter kan jag höra henne gny oroligt i sömnen. (Hon vaknar inte riktigt till alltså)
Oftast låter vi henne kommaa över, andra nätter räcker det med att vi sitter hos henne en stund och då och då lägger sig någon av oss hos henne och sover natten ut.
Eftersom jag är VÄLDIGT beroende av min sömn, sover minst 8-9 timmar/natt, så orkar jag inte hålla på och böka med att stiga upp och bråka med henne, så när hon hinner kliva ut sin säng, så får hon alltid komma upp i våran säng! Hon somnar alltid om på en gång efter uppvaknandet! Hela proceduren tar ett par sekunder, sen snarkar hon på igen!
Nu har jag de senaste nätterna låtit henne sova mellan oss i sängen redan från kvällen. Men egentligen vill vi ju inte ha det så. Visst, vi får en lugn natt, men vårt samliv är som bortblåst!
Hur ska vi göra för att få henne att vilja sova i sin säng? Och varför vaknar hon varje natt?