Vad ligger på mig?
Jag har enskild vårdnad efter att pappan självmant skrivit över vårdnaden på mig ett halvår efter vi separerade. Han har haft mindre och mindre kontakt med barnen. Det beror delvis på att barnen inte mått bra så vi gemensamt kommit fram till att ändra umgänget men till stor del har det att göra med att han själv driver längre och längre ifrån barnen.
Han är aldrig med på något på skolan/förskolan, hobbies, utvecklingssamtal, läkarbesök, skolavslutningar, luciafirande mm mm. Jag har tidigare alltid berättat när vi ska iväg (gör fortfarande till viss del) och att han är mer än välkommen att komma. Han tackar alltid nej med svaret att han inte orkar (ibland att han måste jobba men 9 av 10 ggr är det att han inte orkar).
Det är otroligt frustrerande att försöka få med honom på saker för barnens skull men att han inte förstår vikten av det så jag har slutat säga till.
Jag brukar maila ett mail o skriva datum för t ex aktiviteter men jag påminner honom aldrig utan han får glatt själv hålla reda på tider mm.
Utv samtal säger jag inte längre till om eftersom han inte varit med på dem på 4 år fast jag meddelat dem varje gång!
Läkarbesök och bvcbesök och liknande brukar jag också säga till om lite innan. Jag nämner t ex "jag ska till bcx med X nästa vecka" och om han inte frågar mer så säger jag inte mer för då antar jag att han inte är intresserad, dåb orde han ju fråga!?
Jag har varit hans morsa i sååå många år och det har inte blivit nån bättring mer än att jag får mer jobb samt bli besviken varje gång. Gör jag fel??
Jag brukar även maila honom och berätta när vi varit på bvc/läkarbesök vad som blev sagt mm