• Anonym (Ont :()

Smärta under samlag,nån som vet??

Hej!

Varje gång jag och min sambo har sex så går det bra i början men efter typ fem minuter så börjar det göra ont och svider i slidöppningen på mig och det blir bara värre och värre om vi fortsätter. Har försökt med att använda massor av olja och ha långa förspel,prövat både med och utan kondom men det blir alltid samma resultat,jag får skitont och blir ledsen över att behöva göra min sambo besviken (han visar absolut inte att han blir det utan är väldigt stöttande men jag känner mig ändå misslyckad) Rynkar på näsan

Men vad beror det på? Förut blev det aldrig såhär,då var det skönt och gjorde aldrig ont.
    Till saken hör att jag har haft många upprepade svampinfektioner men har det inte just nu. Kan det vara så att slemhinnorna är väldigt sköra? Det gör inte ont inuti så värst,det är mest utanpå och alldeles i nedre delen av slidöppningen,kan nästan sätta fingret exakt på vart det är. När jag kollar med en spegel så är det ganska rött och irriterat som det ser ut. Jag har ingen klåda och inga gryniga flytningar så är väldigt tveksam till att det är svamp... Gruvar mig nästan när vi ska ha sex för jag vet att det kommer göra ont Rynkar på näsan

Blir lite orolig över att jag ska ha fått vestibulit... Men är osäker på symtomen. Borde det inte göra ont konstant om man har det? Liksom att det gör ont även när man bara tvättar sig och så.

Är det nån som har haft lika? Hur blev ni av med det isf och har ni nåt bra tips på hur man ska göra för att få mindre ont?

Jag är bara 22 år och det känns som att jag aldrig mer kommer kunna ha sex utan smärta! Gråter

Jag ska ringa till barnmorskan och boka tid men ville ändå höra efter om det finns nån på FL som haft samma sak och om det finns nåt man kan lindra smärtan med under tiden. Kanske ska tillägga att jag får ont direkt efter samlaget och det sitter i i typ en till tå dagar sen försvinner det. Har aldrig ont eller klåda då vi inte har haft sex.

• Svar på tråden Smärta under samlag,nån som vet??
  • Anonym (hoppas)
    Anonym (Ont :() skrev 2012-06-22 14:53:42 följande:
    Håller tummarna för dig och att det blir bättre!  Om du inte kan smörja med Ovesterin kanske du kan köpa Repadina kapslar istället? Kan ju alltid ringa till läkaren och rådfråga Glad

P-ringen tror och hoppas jag på! Har mått sjukt dåligt i tre dagar nu men det e tydligen för att det är en annan (lägre) hormonnivå i ringen än i p-pillren och kroppen ställer om sig. Det brukar gå över inom två veckor menade BM på så får hoppas på det då då den funkar så bra i övrigt! Obestämd

Hoppas det blir bättre för dig med! Det är en lång väg att gå men när man väl är där så är det såå värt det!
    Kram

Hoppas med...idag är en dålig dag, allt svider...undrar om det är svamp, exem eller bara något övergående, försöker fokusera på annat, men vill bara gråta. Allt har ju semesterstängt, fasen vill verkligen ha sex, svårt det där med tålamod....
    Jag försöker tänka att det löser sig, men oj vad jag undrar...hoppas att ngn kan ta mig på allvar... Jag är så glad för din skull:) 
    Anonym (hoppas) skrev 2012-06-23 10:59:26 följande:
    Hoppas med...idag är en dålig dag, allt svider...undrar om det är svamp, exem eller bara något övergående, försöker fokusera på annat, men vill bara gråta. Allt har ju semesterstängt, fasen vill verkligen ha sex, svårt det där med tålamod....
    Jag försöker tänka att det löser sig, men oj vad jag undrar...hoppas att ngn kan ta mig på allvar... Jag är så glad för din skull:) 
    Vad jobbigt för dig Rynkar på näsan Har du prövat att smörja med nån hydrokortisonsalva? det borde ju hjälpa om det är eksem... Förstår det,det är jättesvårt att stå emot och samtidigt vara glad Obestämd
  • LiveHappy

Va härligt att det gick över för dig TS. Jag har samma problem som du och är också 22, men vill inte sluta med Diane som jag äter för att inte få finnar. Men ska helt klart prata med min sambo om sexuppehåll och smörja med samma salva som du gjort och se om det går över. Men man kanske ska rådfråga med bm innan man börjar med den, kanske till och med besöka gyn för att se om hon kan se problemet?!

LiveHappy skrev 2012-06-23 23:51:27 följande:
    Va härligt att det gick över för dig TS. Jag har samma problem som du och är också 22, men vill inte sluta med Diane som jag äter för att inte få finnar. Men ska helt klart prata med min sambo om sexuppehåll och smörja med samma salva som du gjort och se om det går över. Men man kanske ska rådfråga med bm innan man börjar med den, kanske till och med besöka gyn för att se om hon kan se problemet?!
    Det är  som en helt ny värld har öppnat sig! ;) Man blir så himla inkörd i att passa sig för det och det och att det kommer ändå göra ont att ha sex så varför ens försöka!

Okej,frågan är ju om inte dom är den stora boven ändå... Dom hjälper mot hyn men torkar ut slemhinnorna och tar bort sexlusten allt eftersom som så många andra p-piller? Jag vet inte,jag e ingen expert ;) men onekligen så verkar problemen försvinna rätt fort för väldigt många tjejer när de slutar med p-pillren!

Gör så om du inte är säker på vad som är fel. Du kanske bara har en svampinfektion och isf så är det ju fel behandling :)
  • Anonym
    Anonym (Ont :() skrev 2012-06-24 09:24:22 följande:
    Det är  som en helt ny värld har öppnat sig! ;) Man blir så himla inkörd i att passa sig för det och det och att det kommer ändå göra ont att ha sex så varför ens försöka!

Okej,frågan är ju om inte dom är den stora boven ändå... Dom hjälper mot hyn men torkar ut slemhinnorna och tar bort sexlusten allt eftersom som så många andra p-piller? Jag vet inte,jag e ingen expert ;) men onekligen så verkar problemen försvinna rätt fort för väldigt många tjejer när de slutar med p-pillren!

Gör så om du inte är säker på vad som är fel. Du kanske bara har en svampinfektion och isf så är det ju fel behandling :)
    Förstår det! Hoppas jag får samma goda reslutat som er.

Joo jag har funderat på det, men samtidigt så beror ju sköra slemhinnor många gånger på östrogenbrist? Och Diane innehåller ju mycket östrogen? Men dom kanske också innehåller något annat som leder till sköra slemhinnor? :P

Hur länge kan en svampinfektion sitta i då? Har haft problemet i ett år och vad jag har hört så går svampinfektioner över av sig självt, inget man behöver behandla med andra ord.
    Anonym skrev 2012-06-24 11:50:28 följande:
    Förstår det! Hoppas jag får samma goda reslutat som er.

Joo jag har funderat på det, men samtidigt så beror ju sköra slemhinnor många gånger på östrogenbrist? Och Diane innehåller ju mycket östrogen? Men dom kanske också innehåller något annat som leder till sköra slemhinnor? :P

Hur länge kan en svampinfektion sitta i då? Har haft problemet i ett år och vad jag har hört så går svampinfektioner över av sig självt, inget man behöver behandla med andra ord.
    Jaadu,inte en aning. Fast dom flesta p-piller innehåller ju östrogen ochmånga har problem ändå :)

Jag själv har haft svampinfektioner till och från i sju års tid(!) Att dom skulle gå över av sig själv har då inte jag fått erfara iaf,tvärtom så har dom varit jättesvåra att bli av med för min del!  Men smörj INTE med dom receptfria salvorna (canesten och pevaryl) om det nu visar sig att det är en svampinfektion,dom gör det bara värre då dom gör slemhinnorna ännu skörare! Be ist att få Diflucantabletter utskrvet isf :)

Hittade just den här tråden om du inte sett den :) Om det inte e du som skrivit den?? :)

Kan ju iaf vara läsvärt tänkte jag :)

• Anonym
    Anonym (Ont :() skrev 2012-06-24 17:03:41 följande:
    Hittade just den här tråden om du inte sett den :) Om det inte e du som skrivit den?? :)

Kan ju iaf vara läsvärt tänkte jag :)
    Kan inte se nån länk. Men startade en tråd om mina problem idag och har fått jättemånga tips, säkert den tråden du tänkte på. Så nu ser jag verkligen ljust på det här och är säker på att jag kommer bli av med problemen.
    Anonym skrev 2012-06-24 19:31:18 följande:
    Kan inte se nån länk. Men startade en tråd om mina problem idag och har fått jättemånga tips, säkert den tråden du tänkte på. Så nu ser jag verkligen ljust på det här och är säker på att jag kommer bli av med problemen.
    Haha oj jag glömde den x) Jaha jaa då e det säkert den :) Härligt!
  • Anonym

Hejsan TS, jag hade exakt samma besvär efter diverse experiment med p-piller och svampinfektioner, jag fick också jätte ont när jag kissade och det var känsliga och irriterade slemhinnor fick vagifem utskrivet av min gyn och bara efter några dagar blev jag helt återställd......

prova innan du får ångest inför vestibulit, gick igenom samma sak :)

• Anonym (hoppas)

Vagifem, hm ska fråga på gyn om de kan göra det till mig, om jag kan med tanke på att jag haft cellförändringar

• Anonym (aldrig smärtfri)

Jag har haft samlagssmärtor så länge jagkan minnas, pga den där jävla svampen.. vart hos läkaren i omgångar som inte hittar någon svamp längre, ändå gör det ont som bara fan. Inuti och utanpå. Han kan ju komma in och sådär men jävlar vad ont det gör.. Vi får använda glid för att det ska göra mindre ont men istället blir vi begränsade med ställningar. Känns som om man spricker ibland (har sett småsprickor när jag hade svamp förr) men numera är det bara SÅ obekvämt och tar bort hela lusten. Önskar det fanns en mirakelkur. Min gyn vill inte längre rota i detta och tror det sitter psykiskt. Men över går det då inte.. Så jag har ställt in mig på att få leva med detta faktiskt. Tråkigt. VIll ju kunna njuta av sex, och ta initiativ! Och slippa planera allt in i minsta detalj för det tar bort spänningen helt. Men men..

• Anonym (hoppas)
    Anonym (aldrig smärtfri) skrev 2012-07-05 22:37:08 följande:
    Jag har haft samlagssmärtor så länge jagkan minnas, pga den där jävla svampen.. vart hos läkaren i omgångar som inte hittar någon svamp längre, ändå gör det ont som bara fan. Inuti och utanpå. Han kan ju komma in och sådär men jävlar vad ont det gör.. Vi får använda glid för att det ska göra mindre ont men istället blir vi begränsade med ställningar. Känns som om man spricker ibland (har sett småsprickor när jag hade svamp förr) men numera är det bara SÅ obekvämt och tar bort hela lusten. Önskar det fanns en mirakelkur. Min gyn vill inte längre rota i detta och tror det sitter psykiskt. Men över går det då inte.. Så jag har ställt in mig på att få leva med detta faktiskt. Tråkigt. VIll ju kunna njuta av sex, och ta initiativ! Och slippa planera allt in i minsta detalj för det tar bort spänningen helt. Men men..

Sök hjälp!!!! Du kan ju ha torra sköra slemhinnor som jag. Jag genomgår just nu en behandling med vagiferm. Jag hoppas att det här är lösningen. Sex ska inte göra ont, ta hand om dig! Byt gyn och kräv hjälp!!
    Anonym (hoppas) skrev 2012-07-07 07:48:34 följande:
    Sök hjälp!!!! Du kan ju ha torra sköra slemhinnor som jag. Jag genomgår just nu en behandling med vagiferm. Jag hoppas att det här är lösningen. Sex ska inte göra ont, ta hand om dig! Byt gyn och kräv hjälp!!
    Håller med! Det GÅR att få bukt med det! Jag har inte längre ont vid sex och jag trodde aldrig jag skulle bli av med det! Byt gyn och pröva både vagifem  och Ovesterinsalva och avstå från sex helt i minst två månader så kroppen får tid på sig att läka så kanske det förhoppningsvis blir bättre Glad
Svar på tråden Smärta under samlag,nån som vet??