Smärta under samlag,nån som vet??
Hej!
Varje gång jag och min sambo har sex så går det bra i början men efter typ fem minuter så börjar det göra ont och svider i slidöppningen på mig och det blir bara värre och värre om vi fortsätter. Har försökt med att använda massor av olja och ha långa förspel,prövat både med och utan kondom men det blir alltid samma resultat,jag får skitont och blir ledsen över att behöva göra min sambo besviken (han visar absolut inte att han blir det utan är väldigt stöttande men jag känner mig ändå misslyckad)
Men vad beror det på? Förut blev det aldrig såhär,då var det skönt och gjorde aldrig ont.
Till saken hör att jag har haft många upprepade svampinfektioner men har det inte just nu. Kan det vara så att slemhinnorna är väldigt sköra? Det gör inte ont inuti så värst,det är mest utanpå och alldeles i nedre delen av slidöppningen,kan nästan sätta fingret exakt på vart det är. När jag kollar med en spegel så är det ganska rött och irriterat som det ser ut. Jag har ingen klåda och inga gryniga flytningar så är väldigt tveksam till att det är svamp... Gruvar mig nästan när vi ska ha sex för jag vet att det kommer göra ont
Blir lite orolig över att jag ska ha fått vestibulit... Men är osäker på symtomen. Borde det inte göra ont konstant om man har det? Liksom att det gör ont även när man bara tvättar sig och så.
Är det nån som har haft lika? Hur blev ni av med det isf och har ni nåt bra tips på hur man ska göra för att få mindre ont?
Jag är bara 22 år och det känns som att jag aldrig mer kommer kunna ha sex utan smärta!
Jag ska ringa till barnmorskan och boka tid men ville ändå höra efter om det finns nån på FL som haft samma sak och om det finns nåt man kan lindra smärtan med under tiden. Kanske ska tillägga att jag får ont direkt efter samlaget och det sitter i i typ en till tå dagar sen försvinner det. Har aldrig ont eller klåda då vi inte har haft sex.