• frökenelisabeth

vad gör ni med överbliven köttfärssås?

Vi åt spaghetti och köttfärssås igår, och nu tänkte vi göra slut på resten av köttfärssåsen ikväll. Någon som har nåt lite kreativt recept eller tips att dela med sig av? Annars blir det nog bara att koka upp en omgång pasta till, men det är ju lite tråkigt...  

• Svar på tråden vad gör ni med överbliven köttfärssås?
  • katalysator

Jag brukar lägga det på varma mackor :) Eller göra en pastagratäng i ugnen, så kan man eventuellt kasta i lite andra rester också beroende på vad som finns hemma.

• Philippa

En gång hade jag lite köttfärs kvar och en bit falukorv. Jag stekte ihop det och det blev faktiskt gott så nu äter vi det ibland

• frökenelisabeth

Piroger låter gott! Har du nåt favoritrecept innan jag frågar google?

Hur gör man köttfärsgratäng? Är det pasta, köttfärs och ost eller...? 

• Masalian

lägg på hemgjord pizza!

• katalysator

Potatisgratäng är också mums med köttfärssås förresten. Skiva potatis och varva med köttfärssås och grädde, eventuellt strö riven ost över.

• frökenelisabeth
    Philippa skrev 2012-05-09 12:32:46 följande:
    En gång hade jag lite köttfärs kvar och en bit falukorv. Jag stekte ihop det och det blev faktiskt gott så nu äter vi det ibland
    Kan tänka mig det! Jag bor i Danmark, och här finns inte falukorv vad jag vet, men det är rätt vanligt att ha prinskorv i köttfärssåsen, faktiskt. Kanske lite samma sak? 
Svar på tråden vad gör ni med överbliven köttfärssås?