Duckan skrev 2012-05-11 11:05:27 följande:
Inte så lite ilsk
Alla har inte lätt att "leka" med sina barn, men de gör säkert andra saker som är bra. Barnsäkra behöver inte alla göra. Alla behöver inte leva sitt liv enbart för barnet/barnen, man är ju en egen invidid också.
Hur som, vi har en flicka inom närmaste familjen med autism och som många intygar, ibland är det svårt att få ihop vardagen och livspusslet för att det ska passa henne helt. Tex en helt vanlig middag med släkten innebär att hon blir lite åsidosatt så tillvida att hon får "spela på datorn" mer än en vanlig dag för att det ska gå ihop. Skulle det också vara fel då? När alla andra dagar kretsar mycket kring henne och att lära henne hur livet fungerar.
Ts, tänk till lite innan du öppnar munnen.
Mitt barn har grov autism och jag har lycktas, med hård tärning VARJE DAG (som jag och alla föräldrar med barn av särskilda behov får pengar för), få mitt barn att fungera i vardagen. Jag har hela min vardag schemalagd till minsta sekund. Jag aktiverar mitt barn varje dag och tränar minst i 10 timmar veckan SAMT LEKER VARJE DAG.
Jag jobbar 75 procent och pluggar halvtid på distans (läser när barnet somnat)
Mitt barn har griva sömnbesvär efter minsta rutinbryt, h*n slutar göra sina behov, slutar äta mm.
EN I MIN GRUPP HAR RÅKAT FÅ TVÅ BRÄNDER I SIN LÄGENHET PGA AV ATT HENNES DOTTER RÅKAT HA PÅ SPISEN. Man måste hålla koll på sitt barn av särskilda behov extra noga! Det var det jag mena med barnsäkra, då mitt inlägg är till barn av särskilda behov. Ofta behöver man säkra hemmet mer eller mindre någon period av barnets liv.
Och du borde tänka innan du öppnar din mun. Mitt barn var helt apatisk och lealös i flera år men med hård träning har mitt barn kommit så långt att det går att prata nu osv. Jag stör mig på att folk i min GRUPP är så lata att de har barn med bättre förutsättningar och tränar inte ens utefter de prgram intensivinlärningen har tagit fram för att deras barn.
Om man går med på att gå med i intensivinlärning för barn med autism så får man mer pengar av försäkringskasan. Och då ska man träna ca 10 tim i veckan med barnet OCH LEKA SOM VANLIGA FÖÄRLDRAR GÖR. Men de i min grupp skippar träninge och leken. Detta gör mig något så förbannad