Inlägg från: SK2012 |Visa alla inlägg
  • SK2012

Sydkorea

Nu är det snart två veckor sen det kom nåt besked från SWS. Trodde det skulle komma fler bb än ett (1) i november. Nån annan som fått nån info från AC?

Kurreburre, tror att barn och förälder matchas, men att det finns nån slags turordning eftersom vår handläggare berättade hur många som skickat in papper före oss. Då borde det väl ha betydelse. Sen tror jag familjer som sagt ja till sk SN-barn går före.

• SK2012

Såg också AC:s nya info Fru XX! Hoppas, hoppas, hoppas att det börjar hända grejer! Läste även att de fyra familjer som inte fått resebesked (sen i somras) ska få resa i år, men att de väntar på utresetillstånd. Eller fattade jag fel? Jag tror att vi får veta strax innan eller strax efter årsskiftet. Har absolut inga belägg för detta, men tycker mig ha en "hunch" Flört.

• SK2012

Visst är det en skön känsla Kurreburre, när man gjort allt man kan och bara kan luta sig tillbaka och vänta. Eller bara och bara, den här väntan alltså. Förstår inte hur de som adopterar från ex. Thailand klarar av att vänta i 2-4 år. Vi har väntat i 2 månader och dör av längtan. Får svaga ben varje gång det är ett 08-nummer på telefonen. Men det är väl just det att man inte vet exakt när de kan ringa. Om man vetat att det definitivt inte blir något inom en viss tid hade man nog kunnat släppa det mer, Hoppas vi får besked nu snart allihopa så får vi glädjas åt varann!

• SK2012

Fru xx, visst tänker man på att de sa det; att det ev. kunde gå fort. Funderar på att ringa dit och kolla om de hört nåt mer. Brukar inte AC få en viss kvot varje år? Då kanske de vet om det blir fler bb i år?

• SK2012

Tack för utförligt svar "vem vet"! Låter rimligt det du skriver.

Fru xx. Har inte ringt än, men meddelar så klart om jag får nån mer info.

• SK2012

Vår översättare gillade inte heller förstasidan (samma översättare). Han gjorde en egen och det var inga problem.

• SK2012

Nu är det tyst här. Förmodligen för att det är tyst hos oss alla som väntar också. Ju längre tiden går, desto mer overkligt blir allt för mig. Kommer det nånsin att hända liksom?! Har hoppats på ett besked innan jul, men ska nog ställa in mig på det nya året. Förhoppningsvis januari. Herregud, vi är ju bara 10 svenska familjer med papperen i landet och enligt handläggaren skickade vi in papperen som fjärde eller femte familj. Om de nu går efter nån slags turordning, jag vet inte. Önskar pepp från er som fått bb eller tom kommit hem med barn. Ge mig den där "Plötsligt så händer det-känslan"!

• SK2012

Tråkigt att det inte händer nånting här... Har iofs inget roligt att skriva själv. Trodde att det kanske skulle komma ett bb i år, men vi får snällt vänta. Är inte särskilt positiv för tillfället då allt känns mer och mer overkligt. Mitt förnuft säger att det är klart det blir ett barn snart, medan mina känslor säger att det skulle vara för bra för att vara sant. Precis som jag känt de gånger jag varit gravid. De gångerna har jag tyvärr haft rätt.

Det är bara så osäkert allting med nya lagen. Typiskt att vi inte var framme i kön i våras då det för många gick väldigt fort (känner dock med de familjer som snart fått vänta 6 månader på resebesked). Men men, jag är så klart tacksam och glad att vi kommit så här långt. Att vi fått ett medgivande, kommit fram i kön hyfsat fort och så. Har bara väntat så otroooligt länge på att få bli mamma, få bli en hel familj. Julen 2003 var första julen som jag på allvar trodde var den sista utan barn. Sen har vi varje år, i snart 10 års tid, tänkt likadant. Nästa jul, då jäklar...

Usch, behövde bara skriva av mig lite. Hoppas jag inte förstörde julefriden hos någon.

• SK2012

God fortsättning på er alla!

Såg på AC:s sida att årets första bb har kommit! Även om det var till ett par som var öppna med ett barn med i förväg kända särskilda behov, vilka går före i kön, så är det ju positivt att det händer grejer.

Tittade på avsnitt 1 från Drömmen om ett barn på tv3 play igår, tillsammans med maken. Jag har säkert sett avsnittet när paret från Gotland adopterar sin dotter från Sydkorea minst fem ggr, men för maken var det första gången.Han blev så klart rörd och mina tårar strömmade som vanligt. Känns så konstigt att vi ska få vara med om det där/ det här... och så fantastiskt!

Nu ska jag försöka vara positiv och inte gräva ner mig så mycket för varje vecka som går utan att vi fått det där samtalet. Istället ska jag tänka: "Nu är vi ännu en vecka närmre vårt barn" :). 

Kram!

2013 - Året då vi blir föräldrar!
  • SK2012

Åh, grattis Rosehip!

Vilken känsla det måste vara att få inleda året med barnbesked! Hoppas också att det går undan med både bb och rb! Hur gammal är storebror?

Svar på tråden Sydkorea