Inlägg från: SK2012 |Visa alla inlägg
  • SK2012

Sydkorea

Är det nån som pratat med handläggaren på AC och fått nån indikation på att fler bb är på gång? Skulle vara roligt om det kom fler än ett besked i stöten. Större chans att man kommer med då tänker jag.

• SK2012

Jag har nu pratat med handläggaren, men fick ingen mer klarhet i hur lång tid det kommer ta, vilket jag iofs hade väntat mig och förstår. Man hoppas så klart att få höra att det väntas komma fler bb i januari eller nåt liknande, men de får ju inte veta något i förhand. Att väntan är ca ett år från det att man skickar in papper till hemma med barn, står fortfarande kvar. Allt annat är en bonus. Vårt medgivande går ut i slutet av september och vi skickade in papper i början på oktober, så vi hoppas så klart att det kommer gå snabbare. 

Hoppas ni kan koppla bort väntan bättre än jag. Börjar bli riktigt jobbigt.

• SK2012

Wohoo, idag kom ett till barnbesked! Dock inte till oss, men jag är glad ändå. Det betyder ett steg närmre för oss. Grattis, grattis, grattis till dig/er som fick beskedet! 

• SK2012

Känner igen mig mycket i det du skriver Kurreburre. Har nu bokat in en resa om några veckor och tycker det är skönt att ha något annat än bara Samtalet att se fram emot. Hoppas så klart att de ska ha ringt om bb innan dess. 

• SK2012

Tack Papriken! Behövde höra det du skriver nu. Ska verkligen försöka tänka bort den tysta mobilen ett tag och fokusera på att leva mitt liv. :)

• SK2012

Tre besked om barn idag! Läs mer på AC:s hemsida (som inloggad)!

• SK2012

Jag tror inte att det är sant! Vi är en av familjerna som fick barnbesked idag. Det är overkligt och helt underbart!

Äntligen vår tur!
  • SK2012

En pojke på snart 11 månader väntar på oss i Seoul! Kan inte se mig mätt på bilderna. Herregud, nu har det faktiskt hänt!

• SK2012

Tack alla! Nu ska vi jobba med att få färdigt barnrum och göra en fin pekbok med foton till vår lilla.

• SK2012

Hej Fru xx!
    Ja, jag skulle tippa på att ni får besked inom ett par veckor :). Tyvärr säger AC att vi får räkna med 6 månader innan resebeskedet kommer, så vi har ställt in oss på att allt före augusti är en bonus.

Det är helt underbart att få en bild på det barn man längtat efter så länge. Att få rama in, ställa fotot i hyllan och varje dag kunna tänka och säga - det här är min son! Håller tummar för att ni snart ska få ett positivt besked!
    Kram 

Svar på tråden Sydkorea