Inlägg från: Pickeli |Visa alla inlägg
  • Pickeli

Fun light

Ja eller så tar du ett glas vatten som är betydligt bättre för hälsan än den där vidriga kemiska cocktailen.

• Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 09:26:24 följande:
    Nejdå. Jag skämtar inte. Jag går upp 1,5-2 kg i veckan och det fungerar inte.
    Men du vet att det är helt normalt att öka i vikt när man är gravid. Det behöver nödvändigtvis inte bero på kosten. Du kan samla en jäddra massa vätska också. Ät ordentligt, men okynnesät inte. Banta är det sämsta du kan göra.
    Google it!
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 10:44:41 följande:
    Fast det är inte normalt att öka i vikt såsom jag har gjort. Något måste göras. Det är värre om jag går upp 40 kg än om jag byter ut mellanmål mot saft
    Men tror du verkligen på fullaste allvar att den smörgåsen du planerar att byta ut mot ett glas saft gör att du inte kommer gå upp 2 kg i veckan i vikt? I teorin betyder det att du äter ca 200 smörgåsar om dagen, och det har jag svårt att tänka mig att du gör. Och om det skulle vara så så är det livsfarligt att istället dricka 200 glas fun light om dagen både för dig och bebisen.
    Google it!
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:16:12 följande:
    Det kommer bli intressant att se resultatet. Jag skulle bli tacksam om jag kunde stanna i vikt.

Det finns ju ingen annan som går upp 1,5 kg i veckan från v. 18. 
    Jo det finns det. Äter du 200 smörgåsar om dagen? Drick för guds skull inte fun light. Aspartam är inte bra för varken dig eller barnet.
    Google it!
  • Pickeli

Har du ont så du inte kan rör på dig som vanliga människor istället?

Google it!
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:41:52 följande:
    Vad man äter inverkar betydligt mer på vikten än hur mycket man rör sig. Genom motion mår man bra och man kan dessutom forma sin kropp. Men omkretsen påverkas framförallt av vad man äter.
    Absolut det vet jag. Men att byta ut en smörgås mot ett glas saft eller ta en smörgås och en rask promenad är ungefär lika, förbränningsmässigt.

Hur många smörgåsar äter du?

Och jag vill belysa det återigen. Att dricka en massa aspartam som gravid är urbota korkat. Då är det bättre för barnet skull att du går upp lite mer i vikt skulle jag säga.
    Google it!
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:49:56 följande:
    Fast det är just det jag får höra av bm och alla i min omgivning. Att jag måste ha disciplin. 

Det är normalt att gå upp 15-20 kg på 9 månader. Det har jag redan gjort. 
    Men ät nyttigare då?

Om din tanke är att du ska bli mindre hungrig genom att dricka fun light så misstar du dig, aspartamet kommer göra att du bara blir mer sötsugen.
    Google it!
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:52:39 följande:
    Jag dricker inte en flaska outspädd saft per dag. Så massa aspartam blir det inte. Alternativet är att inte äta/dricka någonting alls mellan huvudmålen. 

Jag vet inte hur många smörgåsar jag äter, men många.  
    Så alternativet är svält eller fun light?

Du har inte tänkt på att det kanske är en massa vätska du lägger på dig?

Om du äter samma som innan så måste du ju gått upp i vikt av din kost du hade innan också. Så ät nyttigare. Och flera smörgåsar om dagen är inte ett bra alternativ.
    Google it!
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:53:56 följande:
    Jag äter precis som innan jag blev gravid, fast betydligt mindre socker/sötsaker. 
    Det betyder att du även som icket gravid la på dig ganska mycket som jag förstår det. Och då är mitt råd fortfarande: Ät nyttigare.
    Google it!
Svar på tråden Fun light