• strangeryoutwo

Fun light

Kan det vara en bra idé om man vill gå ner i vikt? Att istället för att äta smörgås kan man ta ett glas till mellanmål? Om man dricker mer äter man väl mindre?

• Svar på tråden Fun light
  • Philippa

Bättre om du tar ett glas med mjölk så du får i dig lite näring.....

• katalysator

Det är ju minimalt med både kalorier och näring i Fun Light, så i princip kan du dricka hur mycket du vill även om du vill svälta dig själv. Dålig ersättning för ett mellanmål om du vill vara mätt, glad och må bra däremot.

• Pickeli

Ja eller så tar du ett glas vatten som är betydligt bättre för hälsan än den där vidriga kemiska cocktailen.

• Gladskit

Fun light är en dryck, må vara att den inte innehåller några kalorier men det är inte måltidsersättning.
    Att byta ut en smörgås/ ett mellanmål mot ett glas fun light låter inte alls som någon bra idé om du frågar mig!

• strangeryoutwo

Fast meningen är ju att just inte få i mig kalorier utan bara få känna lite mättnad. Jag rusar upp i vikt annars. Är gravid i sjunde månaden och äter ofta. Har redan gått upp 20 kg.

• Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 09:26:24 följande:
    Nejdå. Jag skämtar inte. Jag går upp 1,5-2 kg i veckan och det fungerar inte.
    Men du vet att det är helt normalt att öka i vikt när man är gravid. Det behöver nödvändigtvis inte bero på kosten. Du kan samla en jäddra massa vätska också. Ät ordentligt, men okynnesät inte. Banta är det sämsta du kan göra.
    Google it!
  • katalysator
    strangeryoutwo skrev 2012-05-10 23:41:14 följande:
    Fast meningen är ju att just inte få i mig kalorier utan bara få känna lite mättnad. Jag rusar upp i vikt annars. Är gravid i sjunde månaden och äter ofta. Har redan gått upp 20 kg.
    Knapra på en bit gurka som mellanmål istället! Det är mer mättande, nyttigt men väldigt kalorifattigt.
  • strangeryoutwo
    Pickeli skrev 2012-05-11 09:28:28 följande:
    Men du vet att det är helt normalt att öka i vikt när man är gravid. Det behöver nödvändigtvis inte bero på kosten. Du kan samla en jäddra massa vätska också. Ät ordentligt, men okynnesät inte. Banta är det sämsta du kan göra.
    Fast det är inte normalt att öka i vikt såsom jag har gjort. Något måste göras. Det är värre om jag går upp 40 kg än om jag byter ut mellanmål mot saft
Svar på tråden Fun light