Inlägg från: katalysator |Visa alla inlägg
  • katalysator

Fun light

Det är ju minimalt med både kalorier och näring i Fun Light, så i princip kan du dricka hur mycket du vill även om du vill svälta dig själv. Dålig ersättning för ett mellanmål om du vill vara mätt, glad och må bra däremot.

• katalysator
    strangeryoutwo skrev 2012-05-10 23:41:14 följande:
    Fast meningen är ju att just inte få i mig kalorier utan bara få känna lite mättnad. Jag rusar upp i vikt annars. Är gravid i sjunde månaden och äter ofta. Har redan gått upp 20 kg.
    Knapra på en bit gurka som mellanmål istället! Det är mer mättande, nyttigt men väldigt kalorifattigt.
  • katalysator

Varför har du inte pålägg på mackorna? Ta en enda macka med ORDENTLIGT med ost, skinka och grönsaker istället så ska du se att du blir både mättare och äter nyttigare än om du tar fyra mackor med bara smör. Du kan gott låta dig inspireras lite av LCHF-dieten här, även om du absolut inte ska utesluta kolhydrater helt. Ta t.ex. en fet turkisk yoghurt istället för en sockrad vaniljyoghurt som inte mättar så bra.

• katalysator
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 13:51:57 följande:
    Är omelett på två ägg bra som lunch?
    Det är en jättebra lunch, men ha någonting till också. En ordentlig sallad vid sidan av, eller två nävar tillbehör i omeletten. Det är ju väldigt tacksamt eftersom man kan hacka ner nästan vad som helst som finns i kylskåpet. Lite tomater, champinjoner, korv eller vad som Glad
  • katalysator
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 14:01:47 följande:
    Hur många kalorier skulle nu gissa på att jag äter på en dag, ungefär?

Nu när jag har gått upp i vikt borde mitt energibehov ha ökat. Jag borde kunna äta mer än tidigare för att behålla befintlig vikt. Måste jag inte ständigt öka matintaget för att fortsätta gå upp i vikt? Hur fungerar det? 
    Omöjligt att säga hur många kalorier det är, det skiljer sig väldigt mycket mellan olika produkter. Äter du 8-10 skivor vitt bröd eller är det grovt eller fullkorn? Hur fet och hur sockrad är din yoghurt/musli? Är det vita makaroner eller fullkorn? Vad är det för korv? Hur mycket korv? Gör du potatismoset själv eller är det pulvermos? Vad menar du med "biff", ren nötbit eller en kötttfärsbiff typ?
Svar på tråden Fun light