Inlägg från: Bambusa |Visa alla inlägg
  • Bambusa

Ledsen, förvirrad, osäker...amningsstopp??

skulle heller aldrig sluta ama när barnet behöver just den närheten som mest.. kom på några bra repliker att svara med så kanske just de blir lättare..  min är 3år nu och vill ibland sova med mig, helt okej tycker ja, även om ja får ont i ryggen utav de, eftersom hon är stor nu och tar plats,och sparkar mm, när hon va liten va de inga proble, vi samsov till 5ånader,sen hade hon sin spjälis intill min sng, och sov till tidig morgon ensam,sen somna hon om med mig efter hon ammat..

men de ja tänkte på, kanske äta lite enagos banangröt på kvällen? min tjej utreds för jölkallergi och äter den fast hon är 3år och igentligen borde slutat med pulvergröt.. men hon gillar den, och får i sig kalcium då.. kan ju även tillsätta lite rapsolja i den, fett ger bättre sömn sa en barnläkare till mig förr.. skadar ju inte iaf..

• Bambusa

även om svärmor är bvcsköterska behöver hon inte vara en uppdaterad sådan, tiderna förändras, och alla vill inte göra lika, mkt bättre att amma ju.. och han blir trygg av de.. urs vilken elak mamma som säger så !  säg att du tänker amma till han börjar i skolan !

• Bambusa

ang lättväckt, så är min dotter de med, så hon sover med radio/saga på tills vi lgt oss, då sänker ja den, sen stänger av.. då vaknar hon inte av att vi skramlar ed disk,plötsligt ljud på tven eller nån av hundarnas gruff.. kanon!! 

ja "tvingade" min dotter att ta en snutte, hade den mellan henne och mig när vi gosade, och sen la ja den hos henne... kunde även ta av mig tshirten ja haft på mig (ren men utan parfym) och lgga som snutte hos henne, MEN hon hade napp, så hon hade inte samma snuttbehov på mig,utan de va mest när hon va hungrig hon ville tutta, annars räckte de å vara nära bara..  å vill dom snutta är de ju jobbigare å göra en flaska varje gång.. tutten är ju klar på nån sekund -och är gratis & nyttigare och bättre på alla sätt..  blir de fler barn ska dom ammas längre (slutade vi 10mån med dottern, för hon bets så hämskt då..)  och vänta med napp längre -började efter nån vecka med dottern, och vänta med smakisar -bvc tyckte vi skulle börja vid 4mån..

• Bambusa

morr, allt kom inte med..  
    vet itne hur dagarna ser ut,men om man tankar extra mkt närhet under dan kanske han kan sova bättre på natten? tex ergonomisk sele eller bärsjal?  men kan ju vara en fas som ni måste rida ut helt enkelt..  oavsätt är de dumt att sluta amma i en sån känslig fas...

• Bambusa

jag lärde mig somna om medans hon ammade på natten, då kan du verkligen tjäna sömn på att samsova!!

Svar på tråden Ledsen, förvirrad, osäker...amningsstopp??