• Skina

Barnprogram från förr?

....ja, vad kommer du ihåg för barnprogram från när du va liten?
    Själv har jag massa favoriter som jag inte riktigt kan släppa...
    Tycker att de som går nuför tiden inte kan mäta sig med de från förr...
    Det var bättre förr...
    Bara ett fåtal av de jag minns:
    "Fragglarna"
    "Rädda Joppe -död eller levande"
    "Ragnar -farbror'n som inte ville bli stor"
    "Solstollarna"
    "lillstrumpa o syster yster"

Jag har verkligen massor i minnet eftersom jag ÄLSKAR barnprogram -bra såna då vill säga... men ändå så tror jag att ni kan få mig att minnas fler!

• Svar på tråden Barnprogram från förr?
  • Gäspan

Hea:Ibland kändes det som om Linus på linjen, anslagstavlan och solens upp-och-nedgång var riktigt BRA barnoprogram......

• Merenwen Elanesse

oh det här med tanten som fick lååååååång näsa!
    som bodde i en husvagn i skogen & hade en fågel på taket???????

vad hette hon nu igen....

hmmmmmmmmmmmmmmmm

• Hea

Gäspan: Hehe...ja man hade inte sånna höga krav, man var nöjd med det lilla

• lurv

Sarnisa:

Det var från A till Ö hon heter Hedvig och ugglan heter Helge.

Gäspan: Du tog ju upp Pellepennan och Suddagumman samt Anita och Televinken som jag missade ju *L*

• Merenwen Elanesse

lurv ja just ja TACK!

• Peztis

Och man tillhör den förstörda generationen som såg Vilse i pannkakan. Avskyvärd! Men jag var fascinerad över det där med att det var ett land i pannkakan. Var livrädd för Storpotäten.

Drutten o Gena
    Anita o Televinken

Skina: Jag är född -69 så jag är lite äldre, många av de du skrev i början vet jag inte alls vad det är för några.

Men det är jättekul att bli påmind om barnprogrammen, det blir världens känslostorm, väcker verkligen minnen och känslor till liv!

• halstabletten

Trolltyg i tomteskog!!

"Var är fjant?!

HÄR MAMMA!"

• looser

HAHAHA, äntligen en till som gillar anslagstavlan. Jag trodde nästan det var ett barnprogram. Min lillasyster vet jag älskade Clownen Manne, han som smaskade banan och cyklade men kom ingenstans. Från A till Ö var så roligt också och pedagogiskt, syrran (samma syster) var livrädd för Helge på taket.

//M

• Skina

Men... det måste finnas fler... måste efterforska...

• Gäspan

Skina: Nä, resten var animerade filmer eller dockfilmer från Tjeckoslovakien! Eller pedagogiska dokumentärfilmer som antingen var från ett myyyycket fattigt land eller som hette, typ: "mamma har mens och pappa är permitterad"

Svar på tråden Barnprogram från förr?