Inlägg från: Anonym (äh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äh!)

Sova på högersida

jag sover bäst på höger sida såväl förra som nuvarande graviditet. Ligger jag på vänster så mår jag illa så det är inget alternativ även om jag måste ibland för att avlasta höger höft. Himlar med ögonen åt såna där sk. studier. Hur kan de ens ha koll på vilken sida de sov på innan barnet dog? Som du själv skriver så har det ju gått bra dina tidigare graviditeter när du inte hade någon aning om denna "studie". Sov som du tycker är skönast!

• Anonym (äh!)
    emelianzei skrev 2012-05-11 22:35:07 följande:
    Fast hon frågar ju faktiskt i TS vad vi andra anser om det här, och vi svarar på det. Varför är det då enfaldigt att vi svarar på frågan utefter hur vi gör/har gjort? Det är ju upp till ts själv sedan att dra sina slutsatser samt välja hur mycket hon ska lyssna på forskning/andras åsikter.
  • Anonym (äh!)
    msRestless skrev 2012-05-14 14:33:45 följande:
    Konstigt, jag tycker ju att jag borde vara lite mer avslappnad som andragångsgravid...? Det har ju uppenbarligen gått bra en gång tidigare.
    Å andra sidan har du ju ett barn nu och VET därför verkligen vad du riskerar att förlora...

Min tanke är också den att en vetenskaplig studie ska ha en sk. kontrollgrupp, dvs. personer som sovit på vänster/höger sida men där barnen lever så att säga. Inte vet jag, men tror som din bm att studien är lite väl vag för att kunna dra några väl underbyggda slutsatser
Svar på tråden Sova på högersida