• Coyote

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Inget allvarligt sådär, jag har lämnat fram Ikea-kortet på Åhléns när de frågade efter medlemskort. Hon tittade lite på mig och frågade igen, väldigt försiktigt, om jag inte hade medlemskort..? Jo, sa jag och sköt fram ikea-kortet, och såg ju då vad som var fel. Inte så farligt pinsamt dock, mest bara förvirrat.

• Coyote
    Anonym skrev 2012-05-13 20:51:02 följande:
    Vilken historia tänker jag på då, enligt dig?

Den jag hört är identisk! Kvinnan har t o m varit och köpt en tårta. Sedan sätter hon sig i fel bil och lägger av en brakare inför en annan man vid ratten.

Tre av mina bekanta har berättat den för mig. Plus att den som sagt finns med i Klintbergs bok....   
    Den finns med i Klintbergs "Råttan i pizzan".
  • Coyote
    Anonym (meeeh!) skrev 2012-05-14 09:06:46 följande:
    Helt underbar tråd! Skrattar så jag viker mej! =)

...som såklart ska grusas av sk "besserwissers" som tycker att så fort nån ha släppt sig, så är det en vandringssägen! Meeeeeeeeen orka bry sig! Tråden var väl inte till för att ta reda på om det är en vandringssägen, om folk hittar på eller om det faktiskt har hänt?
    Det är väl rätt vanligt att folk fiser, även om det kanske inte alltid uppstår i pinsamma situationer? Eller?
    Hör och häpna, men samma sak KAN faktiskt ha hänt FLEEERA personer - fastän det står i nån bok om vandrignssägnar. Sluta tjafsa om det! Återgå till era fantastiska "jag tog fel-historier"!

Sådär, nu har jag gnällt av mej!  =D

Kanske kan tillföra om en grej jag har hört om (ja, det KAN vara en vandringssägen, men jag låtsas som att det inte är det och skrattar gott åt att det KAN ha hänt på riktigt):

En medelålders kvinna skulle till gyn och kolla läget och gjorde sig i ordning, duschade och så. Sen tänkte hon att hon skulle ta lite "lukta gott"-spray där nere, men hittade inte sin spray och gick in till sin tonåriga dotters rum.
    Lånade lite spray av henne och åkte till gyn.

Hon hade en manlig läkare. Hon hoppade upp i gynstolen och gynekologen började harkla sig och bli lite röd i ansiktet å sen utbrast han: Jaa... eh, vad fin du är!
    Hon tyckte det var en väldigt konstig kommentar, men försökte att inte tänka så mkt på det.... När hon åkte hem funderade hon en del på det och hon förstod ingenting - förrän hon kom in i dotterns rum och upptäckte att flaska hon lånat var glitterspray....             
    Kalla mig besserwisser, men heter inte tråden "Åh neeeeej! Jag råkade ta fel!"? Eller är det en tråd om roliga historier som man hört någon gång?
  • Coyote
    TeamCaz skrev 2012-05-14 09:16:07 följande:
    Sluta bråka nu o ha kul istället

Min kompis skulle på sin första gyn-undersökning. Så hon rakade sig där nere o sprutade på lite deo. När hon kommer dit tittar han konstigt o säger "Ja du har gjort dig fin ser jag" Hon hade råkat ta glitter-spray istället för deo
    Var din kompis medelålders när hon gjorde sin första gynundersökning? Förvånad
    Anonym (meeeh!) skrev 2012-05-14 09:06:46 följande:
    Helt underbar tråd! Skrattar så jag viker mej! =)

...som såklart ska grusas av sk "besserwissers" som tycker att så fort nån ha släppt sig, så är det en vandringssägen! Meeeeeeeeen orka bry sig! Tråden var väl inte till för att ta reda på om det är en vandringssägen, om folk hittar på eller om det faktiskt har hänt?
    Det är väl rätt vanligt att folk fiser, även om det kanske inte alltid uppstår i pinsamma situationer? Eller?
    Hör och häpna, men samma sak KAN faktiskt ha hänt FLEEERA personer - fastän det står i nån bok om vandrignssägnar. Sluta tjafsa om det! Återgå till era fantastiska "jag tog fel-historier"!

Sådär, nu har jag gnällt av mej!  =D

Kanske kan tillföra om en grej jag har hört om (ja, det KAN vara en vandringssägen, men jag låtsas som att det inte är det och skrattar gott åt att det KAN ha hänt på riktigt):

En medelålders kvinna skulle till gyn och kolla läget och gjorde sig i ordning, duschade och så. Sen tänkte hon att hon skulle ta lite "lukta gott"-spray där nere, men hittade inte sin spray och gick in till sin tonåriga dotters rum.
    Lånade lite spray av henne och åkte till gyn.

Hon hade en manlig läkare. Hon hoppade upp i gynstolen och gynekologen började harkla sig och bli lite röd i ansiktet å sen utbrast han: Jaa... eh, vad fin du är!
    Hon tyckte det var en väldigt konstig kommentar, men försökte att inte tänka så mkt på det.... När hon åkte hem funderade hon en del på det och hon förstod ingenting - förrän hon kom in i dotterns rum och upptäckte att flaska hon lånat var glitterspray....             
  • Coyote
    Medea78 skrev 2012-05-14 09:37:40 följande:
    Igårkväll kom jag hem från jobbet och var trött, så jag tänkte bara göra iordning en pastapåse till mat. Sagt och gjort spolade jag vatten, hällde i påsens innehåll och sen satte jag mig framför tv:n tills det började koka. Tyckte det tog lång tid och gicl ut i köket där det inte luktade så gott precis. Jag hade inte hällt i vattnet utan hade hällt det i vasken tydligen, och pastan stod ock torrkokade. Mums!

En kväll när jag var tonåring var vi ute och åkte en sen sommarkväll. Plötsligt ropade mamma att "titta, vilken stor älg som står därborta!".  Vi tittade till vänster och såg en jätteälg som stod stilla och tittade på oss. Mamma stannade bilen och vi kollade, men till slut undrade vi varör han var så stilla för. Så mamma körde sakta bilen framåt, och då såg vi att det var en utskuren älg i något pappersmaterial. (vad man nu ska ha den till). SÅ vi hade kollat intensivt på en pappersälg i fem minuter. Skrattande 
    Haha! Ja, den har man ju gjort några gånger, stått och stirrat på en sten i vattnet i tron att det är en säl eller något annat.
  • Coyote
    Anonym skrev 2012-05-14 09:45:16 följande:
    Har man?
    Jag  ber om ursäkt, JAG har.
  • Coyote
    TeamCaz skrev 2012-05-14 13:09:35 följande:
    Vad är det jag ska ge mig med? Jag har ju inte gjort något? Mer än skrev ett inlägg om vad som hänt min vän för några år sedan.... Sen vet jag faktiskt inte vad "ot" betyder...
    Men jag är gravid o kanske är det hormoner, men jag gillar inte denna tråden längre.. Har med bara skrattat åt allas inlägg innan o läst vidare, om jag sett något som är en känd historia har ju inte jag brytt mig om det, men att få hela familjeliv kastad på en för en sån sak så tycker jag inte ens familjeliv är roligt längre..
    Det du gjorde, som jag tror att många (med mig) reagerade på var att du skrev att folk skulle ha roligt och sluta tjafsa, och sen skriver du om en identisk händelse (glitter i muffen innan gyn) som personen två inlägg ovan gjort. Det blir liksom alla fel man kan göra på en gång.
  • Coyote
    lovebuz skrev 2012-05-14 13:10:22 följande:
    Har dessutom lagt in både videodosan och en tom mattallrik i kylskåpet ;)
    Haha! Det har jag gjort några gånger, försökt ställa in disken i kylen, då är man rätt tankspridd.
  • Coyote
    ElectroDiva skrev 2012-05-14 13:24:26 följande:
    deo
    Men varför? Det måste ju svida som satan?
  • Coyote
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-14 13:26:17 följande:
    Jag har faktiskt råkar få glitter på muttan! Och på andra diverse ställen på kroppen ^^'
    Min lärdom utav det - sminka dig aldrig när du precis klivit ur duschen och fortfarande är naken.
    Jag hade duschat av endast kroppen eftersom håret var friserat.
    Och ska du dekorera håret eller ansiktet med glitter - TA PÅ DIG TROSOR FÖRST!
    Kan ju säga att min dåvarande kille.. ja, han skrattade så han grina.
    "Men vadfan har du gjort här förnåt?" undrade han.
    Det blev inget ligga den natten kan jag ju säga xD
    Glitter är förresten ett helvete att få bort där nere 0.O

Det var dessutom ROSA sabla glitter som jag fått med en tidning med borste på toppen.
    Tänkte bara vifta lite i håret och ansiktet för att det skulle glittra under kvällen men det kom mer än jag hade trott.

Sen gör jag mig aldrig fin för gynekologen för enda gången jag varit hos en - var när jag var gravid och då var magen i vägen så jag kunde ändå inte hålla på där nere med rakhyvel xD

Nu lugnar vi ner oss här inne och skrattar bara åt varandras historier istället för att påpeka fel osv =)
    Hahahahaha!!! Åh, jag skrattar så jag får sammandragningar här hemma! Fy fan vad roligt!
  • Coyote
    ElectroDiva skrev 2012-05-14 13:29:42 följande:
    yngre ungdomens dagar då man skulle vara så fräsch man kunde för pojkvännen.. sved faktiskt inte :)
    Haha! Tur att man växte upp sen. Jag har i och för sig haft lite parfym på utsidan av trosorna, av samma anledning.
  • Coyote
    ElectroDiva skrev 2012-05-14 13:36:07 följande:
    jag hade på insidan och utsidan.. undra vad grabbsen tänkte egentligenDrömmerparfymerat underliv
    Haha, jag vill inte veta vad de tänkte! Men det kanske inte är så konstigt att unga killar tror att tjejer inte bajsar?
  • Coyote
    WeWant skrev 2012-05-14 17:12:42 följande:
    Min kände någon som jobbade på mammografin som berättade detta. Det kom en dam som skulle göra sin första mammografi och fick förklarat för sej att hon kunde klä av sej på överkroppen och sen sätta på sej ett par blåa tossor, när hon väl kommer in i undersökningsrummet så hade hon satt tossorna på pattarna i stället för på fötterna.. vi hade väldigt roligt åt det i alla fall i fikarummer, troligen sköterskorna oxå :D
    Hahaha! Men åh vad underbart!
  • Coyote
    Ikka skrev 2012-05-14 17:27:35 följande:
    Återigen - varför ifrågasätts det inte hur många som läser fel på handkräm-tandkräm också?
    Det verkar ju nästan alla gjort också....
    Måste det vara vandringssägen för det?
    Jag slår vad om att jag skulle hitta väääääldigt många personer i min bekantskapskrets som tagit fel på diverse vardagliga produkter och använt dem till helt fel saker - förmodligen skulle många ha förväxlat tandkrämen med något helt annat och kanske även shampo med hudkräm eller tvärtom....
    Allt behöver ju inte vara vandringssägen, men visst - en hel del av historierna här är säkert det....
    Jag kan bara stå för vad mamman jag berättar om, pionröd i ansiktet, berättade för oss några år efter det glittriga gyn.besöket och vilket gott skratt det gav oss.  
    För att handkräm - tandkräm inte är särskilt pinsamt?
  • Coyote
    Dangerous skrev 2012-05-14 20:47:57 följande:
    Lyckades ta kattens p-piller istället för min allergi medicin, sambon skratta så han kikna åt min tabbe och fråga om det där var så bra när jag redan svalt den.
    Verkar vara flera som blandar ihop kattens medicin med sin egen, man tycker ju att djurens medicin borde vara typ knallblå eller något.
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!