• KiaL

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Kansken inte så kul men jag har fått 3 burkar innehållande dagcreme, nattcreme och fotcreme. Dessa burkar ser exakt likadana ut.. Så efter ett långt nattpass så hoppar jag i´n i duschen och ska smörja ansiktet innan jag går och sover..
    Dock tar jag fel burk och smörjer ansiktet med fotkrämen..den innehåller menthol.. Tror banne mig inte att ögonen har runnit så mycket nån gång förut.. Ögonen svullnade upp och huden blev illröd. Sambon skrattade så han tjöt i säkert 10 minuter...
    Han tystnade först när jag hotat med att smörja alla hans kallingar med tigerbalsam...{#emotions_dlg.djavulsk}  

• KiaL
    Längtande83 skrev 2012-05-11 23:55:59 följande:
    Hur lyckades du med det?? Tog du flera dl salt ur ett saltpaket eller har du saltet i en sockerbehållare??Obestämd

Det har min svärmor tydligen fick man sambo lära sig i påskas.. För han skulle vispa grädden till bakelserna och hällde i salt  istället. Vår son var den första att smaka och blev jättekonstig i ansiktet..det likosm snörptes ihop.. sen sprang han bara iväg och vi fattade ingenting.. Tills han kom tillbaka vrålandes och undrade hur F-N man lyckas ta fel på socker och salt..
    Min sambo såg undrandes på sin mor som berättade att det är inte socker i burken utan hon har salt där för paketet hade gått sönder..Glad
    Blev ingen efterrätt den påsken.  
  • KiaL
    Moniqe1979 skrev 2012-05-12 00:00:47 följande:
    Cayenne peppar istället för Kanel i äppelkakan...*hot hot hot*

haha..usch. Jag råkade ta kanel istället för spiskummin i köttfärssåsen en gång..och det var också riktigt vidrigt.
  • KiaL
    Paisley skrev 2012-05-12 00:05:58 följande:
    Jag har kanel i köttfärssåsen och det är jättegott! Det är hemligheten...
    Menar du inte tvärtom? Spiskummin låter ju blää.

Nej spiskummin är supergott att ha i. Mamma har också lite kanel i men knappt en knivsudd eftersom det gärna tar över smaken. Jag hade i en halv tesked..så det smakade jätte konstigt. Spelade ingen roll hur jag försökte spä ut med grädde, ketchup eller kalvfond..det blev till att ge till kissarna istället...
  • KiaL

Ja visst ja..kom på en dundertabbe till. Det här var när jag och mitt ex. skulle laga någon dunderstark köttfärsrätt. Det skulle va piripirikrydda i men affären hade bara hela, torkade piripiri
    så jag tog några i händerna och mosade sönder dem i handflatorna. Torkade av mig på handduken och fortsatte laga mat. Efter nån minut så började det klia på näsan så jag kliade, då började det svida i ögonen (trodde det kom från löken sambon skar) så jag petar mig i ögonvrån.

Då börjar det svida ännu mer så nu gnuggar jag ögonen med hela handen...DÅ kommer jag på att jag har ju hela händerna fulla med piripiri.. Springer i på toan för att tvätta mig ansiktet..men utspädd piripiri är tydligen ännu värre..Så det börjar svida nåt så jävulskt.. Ropar på sambon att komma och tvätta mig ansiktet. Så han tar en handduk med vatten och olja på för att skrubba bort det värsta.

Efter ca. en halvtimme så börjar det lätta. Men som ansiktet såg ut. Läpparna och ögonen var sjukt svullna. Middagsgästerna fick sig ett gott skratt efter att vi förklarat att sambon INTE hade pucklat på mig utan att jag bara fått för mig att piripiri var bra att rengöra ansiktet med..

Lärde mig dock en läxa... Mosar aldrig starka kryddor i händerna något mer.        

• KiaL
    Anova skrev 2012-05-12 23:15:32 följande:

Kom hem från skolan en fredag och då jag var själv hemma gick jag och la mig och sov. Vaknade att pappa väcker mig, jag kollar på min klockradio och inser att klockan är snart 8 jag har försovit mig, springer upp och börjar plocka ihop skolböckerna. Pappa (som är polis till yrket) tar tag i mig och leder mig in i badrummet och ställer mig under lampan i badrumsspeglen. Jag fattar ingenting. Han börjar titta i ögonen och röra på huvudet och säger: har du tagit knark? Vaddå undrar jag.. Då berättar pappa att klockan snart är sex (18) och att jag beteer mig väldigt underligt.. 

Hahah..det där har jag också gjort. Hade somnat efter träningen och vaknade till vid tio i åtta. Tittade på klockan och fick panik för att skolan började om 10 minuter. Sprang in på toan och gjorde mig i ordning på 5 röda och kastade mig ut genom dörren och på cykeln..Precis utanför grinden så möter jag mamma..

Började då fundera på vad hon gjorde ute vid den tiden. Hon jobbar ju kväll.  Och mamma undrade vart jag skulle.  Jag kläcker ur mig stressad som den att jag försovit mig och är sen..
    Till vadå säger mamma.. Börjar fundera på om hon är helt dum..Och säger lite spydigt..Vad tror du..til skolan såklart.
    Då säger mamma .Vad ska du göra i skolan på kvällen??

Stod som ett frågetecken verkligen..och då kopplade jag att det inte var  på morgonen utan åtta på kvällen.. I all stress så började jag storböla. Mest för att jag var så förvirrad men också för att jag slapp komma försent.
  • KiaL
    PolyPond skrev 2012-05-14 14:55:57 följande:
    Äh, det är hur vanligt som helst att folk sprayar på sig lite parfym innan de går till gyn.

Ja det är det... I alla fall när man är yngre. Jag har gjort det...i  byxorna då occh inte rakt på. Min bästa vän (då) gjorde också det.... Hon var jättenojig första gånegn hon skulle gå dit. Var livrädd att det skulle lukta äckligt och sprutade sån där date deo som fanns då.
    Så att det finns folka som sprayar sig med deo..och kanske då ev. tar fel i all hast är inte helt omöjligt. 
  • KiaL

Kom på en sak till.. Jag råkade spruta skoimpregnering i min dotters hår..som tur var så kom det väldigt lite innan jag upptäckte det..luktade inte gott. För att vara på den säkra sidan så tvättade vi håret direkt.

• KiaL
    Betty Boop skrev 2012-05-14 17:08:31 följande:
    Känner ALLA nån som har sprayat glitterspray på muffen av misstag??? Jag kanske måste ta o fråga runt i bekantskapskretsen...

Ja nu börjar tom. jag undra hur många det igentligen finns därute som har så bråttom att de inte läser på´flaskan de tänker använda till mufflan.. Känns om om nån hört historien, ändrat om den lite för att sen berätta vidare till bekanta som sen tror att det är sant...
  • KiaL
    Anonym skrev 2012-05-15 13:30:29 följande:
    Det orimliga i berättelsen är att man överhuvudtaget skulle spraya parfym i underlivet. Ingen vettig människa gör det.

Näe då..det har vi redan avklarat i tråden att det finns faktiskt de som gör det..eller kanske mer spraydeo än just parfym. Det är inte så konstigt.
  • KiaL
    AnnaGreta 378 skrev 2012-05-21 23:06:23 följande:
    Har två svartvita katter som springer ut och in.
    Ibland är det supertrist att vänta på att de ska bestämma sig för att gå in eller inte. Man står med dörren på glänt och vääääntar.

Häromdagen tappade jag tålamodet och föste in en med foten. 

Efter ett par timmar upptäckte jag att det var TRE svartvita katter i mitt vardagsrum, varav en verkade väldigt obekväm.    

Jag släppte ut den genom bakdörren. 

/Kattnapparen  

haha..det där har jag också gjort. Vi hade en helsvart katt och i området fanns en exakt lika dan.. Gick inte att skilja dem åt alls. Så en dag så satt den andra katten på trappan hemma så jag lyfte upp den och bar in den.. Gullade lite med den och undrade lite varför den var så vresig. 
    Men satte ner den och gick på toa. Bara nån minut senare hörde jag en massa skrik och jamande från vardagsrummet.. Så jag rusade ner och hittade två svarta katter där..
    Öppnade ytterdörren och hoppades att fel katt skulle rusa ut.. det gjorde den som tur var. Efter det så ropade jag alltid namnet på vår kisse när det satt en svart utanför.  
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!