Anova skrev 2012-05-12 23:15:32 följande:
Kom hem från skolan en fredag och då jag var själv hemma gick jag och la mig och sov. Vaknade att pappa väcker mig, jag kollar på min klockradio och inser att klockan är snart 8 jag har försovit mig, springer upp och börjar plocka ihop skolböckerna. Pappa (som är polis till yrket) tar tag i mig och leder mig in i badrummet och ställer mig under lampan i badrumsspeglen. Jag fattar ingenting. Han börjar titta i ögonen och röra på huvudet och säger: har du tagit knark? Vaddå undrar jag.. Då berättar pappa att klockan snart är sex (18) och att jag beteer mig väldigt underligt..
Hahah..det där har jag också gjort. Hade somnat efter träningen och vaknade till vid tio i åtta. Tittade på klockan och fick panik för att skolan började om 10 minuter. Sprang in på toan och gjorde mig i ordning på 5 röda och kastade mig ut genom dörren och på cykeln..Precis utanför grinden så möter jag mamma..
Började då fundera på vad hon gjorde ute vid den tiden. Hon jobbar ju kväll. Och mamma undrade vart jag skulle. Jag kläcker ur mig stressad som den att jag försovit mig och är sen..
Till vadå säger mamma.. Börjar fundera på om hon är helt dum..Och säger lite spydigt..Vad tror du..til skolan såklart.
Då säger mamma .Vad ska du göra i skolan på kvällen??
Stod som ett frågetecken verkligen..och då kopplade jag att det inte var på morgonen utan åtta på kvällen.. I all stress så började jag storböla. Mest för att jag var så förvirrad men också för att jag slapp komma försent.