• Themis

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

SilverEmma skrev 2012-05-12 08:17:48 följande:
    Jag och dåvarande sambon stod en morgon i en halvtimme och försökte låsa upp vår gamla skruttbil. Låset kärvade alltid på den så vi kämpade på. Rätt som det var öppnades ett fönster och en skitsur tant började skrika på oss samtidigt som hennes lika sura gubbe kom ut ur porten med ett baseball-trä och skrek att han ringt polisen. Då inser vi att det inte är vår bil, utan en rakt likadan. Vi brukade parkera där, men kom på att vi ställt oss på andra sidan huset dagen innan. Vi bad om ursäkt 1000 gånger om men det hjälpte inte, de fortsatte att skrika på oss så vi bara gick iväg till slut. Polisen kom för övrigt inte.
    Men har ni bilar utan regplåtar då eller?

Jag förstår inte hur man kan undvika att se att det är fel nuffror på plåten när man går fram til sin bil-det räddar mig.
    Vad kommer du att ångra när du blir gammal? Att du inte städade oftare, eller att du inte satt i solen med en glass oftare?
  • Themis

Min hjärna hade uppenbarligen redan tagit jullov 21 Dec 2010 för jag kom inte av bussen och bytte som vanligt, utan satt kvar inne i min spännande bok tills jag plötsligt vaknade ute i en by på landsbygden.... hoppsan...Skäms

Vad kommer du att ångra när du blir gammal? Att du inte städade oftare, eller att du inte satt i solen med en glass oftare?
  • Themis

Kollegan på jobbet berättade en fin igår:

Han var och köpte kläder och frun stod utanför provrummet och sprang och hämtade nya saker emellanåt sådär. När hon kom tillbaka från ett varv så ser hon vad hon tror är sin man under provrumsdörren och utbrister:

- Men vad är det för asfula strumpor du har fått på dig, har du verkligen köpt dom där?!?!

Det var bara det att det var fel provrum så det är en vilt främmande karls strumpor hon står och recenserar...

Kollegan säger att hon fick brått ut ur affären och var jättekonstig och han undrade "Vad ÄR det?"

Och hon bara: Det talar vi om SEN! KOM nu!! Skrikandes

• Themis

Jaaa! Glömde!

Skulle göra brittisk julkaka med frukt för ett par år sen och jagade stora sultanrussin. Självklart fick jag tag i stora russin MED KÄRNOR istället! Och dessutom brände jag skiten....fick slänga alltihop för det var vidrigt.Kräks

Lite självförtroendedödande när man annars har rykte om sig att vara en utmärkt konditor.

• Themis
    Lillsudd skrev 2012-05-12 16:59:19 följande:

När hon får veta att jag tagit 6 stycken blir det tyst ett tag och så får jag något som mest liknar ett fniss och konstaterandet "Ja, den dosen kan väl motsvara en människas vikt kanske - så maskfri är du nog snart"
  • Themis
    Anonym skrev 2012-05-14 00:49:13 följande:
    Jäklar vad folk är duktiga på att lägga brakfisar :D
    Rekommenderar LCHF, med sådan kost så fiser man inte. 
    Att rekommendera LCHF i helt irrelevanta sammanhang är iofs inte så värst originellt det heller...Drömmer
    Det finns två saker man blir dum i huvet av: Det ena är att jobba, det andra är att inte jobba. /Themis
  • Themis

Inte direkt ett misstag men en något ovanlig fest:

I Lund en gång var det tio snälla och välartade studenter som skulle ha en liten middag. Det hela begav sig på en innergård i centrum, på Valborg.

Problem nr ett var att en tjej som älskade parfym skulle stöta på en kille. Men eftersom han hade svår astma och hade glömt sin starka medicin hemma så fick de istället ringa 112 och ambulans kom till platsen redan kl 17. Efter lite akutmedicin och handpåläggning så kunde festen fortsätta trots avbrottet.

Lite senare skulle det grillas, och ett bensinfat med brasa hade de djärva studenterna också fixat, för att ha en egen hyllning till våren. Tyvärr var inte grannarna vana vid den mängden rök, så då ringde dom 112, med resultat att brandkåren plötsligt infann sig på festen. Efter att ha konstaterat att alla närvarande var nyktrare än genomsnittet för Valborg i Lund och att det fanns vattenhinkar i anslutning till brasan avlägsnade sig dessa, under förmaningar.

Efter maten skulle ett kärlekspar på festen använda faciliteterna. Lägenheten som värden bodde i låg en trappa upp och trapphuset låg in mot en hörna av gården, porten stod uppställd.

Den manliga parten fick då för sig att på vägen ut chevalereskt bära sitt hjärtas dam nedför trappan. O fasa!

Nästan nere från trappan inser han att han håller på att tappa balansen framåt, men om han släpper greppet kommer hans dam troligen att få hjärnskakning eller värre. Fast besluten att bespara henne detta grymma öde försöker han accelerera framåt för att fånga upp rörelsen, inser att detta kommer att misslyckas, men en gentleman ger aldrig upp! Killen spurtar alltså med huvet före rakt in i muren som är mittemot trapphuset och stupar ner avsvimmad och blödande ovanpå sin dam, som ådrog sig en rejält stukad handled och diverse skrapsår.

Återigen får det ringas 112, men vid detta laget tycker larmcentralen att det låter för stökigt på den adressen så bara för säkerhets skull skickar de både polis och socialtjänst också.

När de kommer fram ligger gentlemannen på en bänk med en isblåsa på skallen, försöker fokusera blicken på polisen som undrar hur han mår, och när han lyckas pekar han på polisens vapen och säger: - Du, kan du inte bara ta den där och skjuta mig?

Samtliga inbjudna har efter denna famösa fest lyckats hålla sig borta från såväl polis som socialtjänst- men har man otur så...

Det finns två saker man blir dum i huvet av: Det ena är att jobba, det andra är att inte jobba. /Themis
  • Themis
    snuppis skrev 2012-05-14 21:47:35 följande:
    men oj, vad händer med kroppen då? Inget? blev de nå bigrejer på det? 
    Eftersom misse väger så mycket mindre så blir effekten troligen inte så stor alls, men läkemedelseffekter är iofs inte linjära efter vikt heller utan beror på leverfunktion, enzymer, matspjälkning osv.
  • Themis

En arbetskollega till en vän "tog fel" på sin säng och en kajak i kanalen vid Malmö roddklubb. Inte så piggt att fylledäcka där i januari, men han överlevde i alla fall och kan berätta om det.

• Themis
    Paisley skrev 2012-05-20 17:28:29 följande:
    Låser verkligen inte folk sina ytterdörrar?
    Det är det rätt många som inte gör faktiskt.

Och i barnfamiljer med radhus så....ja det vete gudarna vilka som paraderar in och ut här ibland...jag tror inte vi skulle märka om det var tjuvar, James Bond eller baskiska separatister heller...
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!