• virrevapp

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

När jag och min man skulle gifta oss här i Norge så hade vi bjudit in en stor del av min svenska släkt. Fick sms under dagen att dom ankommit hotellet utan problem och skulle snart bege sig mot bröllopsplatsen (vi skulle gifta oss utomhus). När cermonin närmade sig smygkikade jag på gästerna och upptäckte till min förvåning att typ hälften av gästerna fattades... MIN släkt! Ca 2 minuter innan musiken börjas spelas och bröllpet börjar kommer dom flängandes över gräsmattan med finskor i händerna och slipsar på sne.
    Efter cermonin frågar jag vad i jisse namn de hade sysslat med. De hade ju sms:at mig för flera timmar sen! Jo, det visade sig att dem hade ofrivilligt våldgästat någon annans bröllop, där det oxå var en svensk brud och en norsk brudgum! De hade blivit invinkade av en stressad man (antagligen en toastmaster) som lite surt sa att de var sena, hade fått varsitt glas champange och faktiskt börjat mingla med de andra gästerna innan de insåg sitt misstag! Jag skrattade så jag grät under hela middagen  

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!