• molly50

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Jag skulle baka sockerkaka när jag fyllde år. När jag ska bröa formen så tar jag fram burken med ströbröd och börjar bröa.
    När jag sedan ska bjuda gästerna på den så inser jag mitt misstag. Jag har tagit fel på burken med ströbröd och en med fiskpanering som blivit över. Sockerkakan blev i det närmaste förstörd och inte ens hunden ville ha den. Hon backade när hon erbjöds en bit.

Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • molly50
    cloudberry79 skrev 2012-05-12 18:10:04 följande:
    För några dagar sedan tvättade jag håret med exfolierande ansiktstvätt med avsvalkande effekt. Sved som satan i hårbotten!

Har som så många andra kryddat köttfärssåsen med kanel istället för cayennepeppar, verkar vara ett rätt vanligt misstag

Min man har en gång, sjukt bakfull, stapplat ut till köket en tidig morgon. I kylen hittade han en lokaflaska, ojojoj vad gott det såg ut, han halsade snabbt ner den ljuva, kalla drycken! I flaskan hade jag dock hällt innehållet från en trasig bag-in-box kvällen innan, en mycket obehaglig upplevelse för vem som helst, men särskilt den som har årets bakfylla
    Jag har också gjort det där klassiska misstaget. Jag kryddade sonens risgrynsgröt med paprikapulver istället för kanel. Jag fick slänga bort hälften när mitt misstag upptäcktes.

Mina morföräldrar har också gjort misstaget med att halsa några rejäla klunkar ur en flaska i kylskåpet då de varit ute på en motionsrunda i yngre dar. De trodde det var mineralvatten eller nå´t så´nt när det i sjäva verket var ren sprit. 
  • molly50

Kom också på en sak till. Men det handlar inte om mig.

Det var när maken gjorde lumpen. Några grabbar hade varit ute och festat till en ledig kväll och mitt i natten så vaknar min man av att något skvalar. Han ser sig omkring och börjar undra om vattenledningen som gick genom rummet hade sprungit läck. Men så var det inte. När han tittar ner så ser han en av grabbarna stå och pinka på grabben som låg under honom i våningssängen. Han var alltså så packad att han inte tänkte på att det var en säng och inte en toalett.   Den stackars killen som blev pinkad på var allt annat än glad,kan jag säga.

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!