• Tjorvigt

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Vi hade en katt tidigare som var lite folkilsk, så när det kom mycket folk så stängde vi in honom i klädkammaren(stor klädkammare + mat och låda) till folket hade gått.
    Så en kväll blev det kalas hos oss och vi stängde in katten i klädkammaren.
    När folket gått hem på natten öppnar jag och släpper ut katten. Dagen efter så ser jag att katten har kräkts i sin matkopp.
    Jag ojjar mig över att katten mår dåligt och undrar vad som kan va fel hela den dagen.
    Det visar sig senare på kvällen att det är min sambos storebror som blivit lite för överförfriskad och illamående kvällen innan. Dörren brevid toadörren är in till klädkammaren, en liten miss i hans planering tror jag. Men hur han lyckades att stå och kräkas och ändå träffa bara den lilla matkoppen är för mig en gåta, pricksäker var han iaf.

ღ Linus ღ
  • Tjorvigt
    Alexe skrev 2012-05-18 23:00:04 följande:
    Mamma körde en tre fyra kilometer m videokameran på motorhuven - alldeles framför rutan på förarsidan.

Pappa körde iväg m mobilen på taket. Jag fick sen åka efter o samla ihop delarna ur diket. Märkligt nog visste han exakt var den trillat av.

Jag anmälde min cykel stulen nån vecka innan jul. Var rätt ilsken över att ha blivit av med den, låst nere i källaren bland alla andra cyklar dessutom. Varför tog de bara min liksom? Sambon undrade försynt om jag ändå inte cyklat nånstans med den o glömt det. Jag kontrar i dryg ton m att han kanske lånat cykeln o glömt själv.
    Nån vecka efter jul är vi på en lekplats med barnen och plötsligt slår det mig - sist så cyklade jag ju till samma lekplats. Men jag cyklade inte hem igen... Går bort till cykelstället och jomenvisst, där står min cykel. Bara att ringa polisen o be att få ta tillbaka anmälan.
    hahahaha...skrattade högt så tårarna rann åt detta, kände verkligen igen mig själv. Jag skulle utan problem lyckas med samma sak =)
    ღ Linus ღ
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!