• Zchimla

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Jag och sambon åkte bil och han va extremt torr om sina händer och jag hade en liten provflaska eucerin och började glatt smörja in - det blev liksom vitare och vitare och tog väääldigt långt tid att liksom gå in i huden.
    Så läste jag på flaska - det va visst Eucerin TVÅL för torra händer

Nu har du fått de vingar som alltid varit dina.
  • Zchimla
    Anonym (övertygande) skrev 2012-05-13 09:49:31 följande:
    Min bror var tomte och när han kom tillbaka efter att "ha köpt sin tidning", så återrefererade jag allt som hänt för honom under tiden tomten varit här, så han skulle ha koll.

Jag antar att barnen blev rätt övertygade i alla fall...
    Detta låter ju verkligen som "Åh neeeej, jag råkade ta fel" Drömmer Jag fattar verkligen inte vad som va så knas med det
  • Zchimla
    Purpurbräcka skrev 2012-05-13 11:57:03 följande:
    Jag tycker att det passar rätt bra. Hon råkade få för sig att "tomten" verkligen var tomten och inte hennes bror som var utklädd.
    Okej då fattar jag Tomte
  • Zchimla
    Anonym (övertygande) skrev 2012-05-13 12:58:54 följande:
    Om det vore så väl....

Skäms
    ja jag fattade ju hur du menade efter en förklaring och läste ditt inlägg en gång till

Tur att brorsan fick veta vad som hänt...
  • Zchimla
    Anonym skrev 2012-05-13 14:33:04 följande:
    Haha inte jag heller tror jag..

.. så du visste inte att det var din bror som var tomte eller!?   
    Hon visste det, men tänkte inte på det när han kom tillbaka - han hade ju vart "försvunnen" en stund så bäst att han fick veta vad som hade hänt.
    Hjärnsläpp tror jag det kallas
  • Zchimla
    Sanlii skrev 2012-05-13 15:47:06 följande:
    Hahahaha jag minns när jag, min syster och våran pappa åkte buss en gång. Det var sent på kvällen och vi var på väg hem. Bussen stannade vid ett stop och en kvinna som satt framför oss hoppade av bussen. När hon är ute så ser pappa att en röd tröja (jacka?) ligger kvar där man kan slänga upp sina väskor (nästan vid taket). Han tar tröjan och knackar hårt på fönstret tills hon tillslut kollar upp mot oss. Han håller i tröjan och gör tecknet "är det din?" Hon skakar "nej" med huvudet och fortsätter att gå. När han ska lämna tröjan till chauffören så upptäcker vi att det är gardinen som sitter fast i fönstret och inte en tröja hahahaha.. Vi skrattade så vi grät och några till på bussen skrattade till
  • Zchimla
    Paisley skrev 2012-05-14 09:51:31 följande:
    Hahaha. Men till nästa gång, man häller inte pastan i kallt utan i kokande vatten :D Annars blir det nog gegga av den i alla fall.
    och man kokar inte snabbmakaroner i 8 min
    jag va och hjälpte till på en kennel och sonen i huset skulle laga mat - så snällt så, men makaronerna blev _något_ förvällda
  • Zchimla
    Anonym skrev 2012-05-14 23:49:29 följande:
    Förvälld betyder hastigt kokt. Så de borde varit mer än al dente om de var förvällda.
    Ursäkta att jag skrev fel, men jag tror de flesta fattade vad jag menade och jag får väl rätta och skriva "överkokta" då.
    Tur du kunde förklara för mej Oskyldig
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!