• Toppen9

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Igår morse kokade jag vatten i vattenkokaren som vanligt för att göra gröt åt sonen. Sen tar jag och häller vattnet direkt i grötförpackningen istället för i skålen och inser det först efter att jag ser dl-måttet som jag brukar måtta med på bänken bredvid mig.
    Trött småbarnsmamma eller vad säger man

• Toppen9

Jag hade rätt nyligen flyttat till egen lägenhet när jag trött som bara den kom hem en tidig morgon eftersom jag arbetade natt. Först försökte jag låsa upp dörren men den hade svällt igen (hade hänt förut) så jag försökte med våld att få den att öppnas tills jag insåg att det var grannens dörr.
    Smet fort som attan in hemma till mig och började koka gröt, satte på tvn och startade datorn. Efter ett litet tag började det lukta bränt och jag inser att jag somnat i soffan och min gröt var numera bara en kolklump i botten av kastrullen. Sp det var bara att börja vädra ut lukten ur lägenheten och rengöra spis/kastrull och ytorna där omkring.

Inte så kul start på min lediga dag.

• Toppen9

Hahaha, jag har också nästan kattnappat en katt
    Det var när vi bodde ute i skogen utan några nära grannar och det var kväll så jag ville ha in min katt för natten. Ropar efter den ett tag och ser den snart sitta en bit ifrån mig.
    Lyfter upp den i famnen, tänker att hon har lagt på sig och i samma ögonblick ser jag min katt som sitter fem meter längre bort :-P

En av grannarna hade tydligen en exakt kopia av vår katt för även när de stod bredvid varandra var det svårt att se vilken som var min

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!