• Lillsudd

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Inte mitt misstag, men hur man kan uppleva misstaget med lägenheter...

Jag kommer från en småstad och hade precis flyttat till en lite större stad för att plugga. Jag hade ännu inte lärt mig att låsa om mig, men jag lärde fort kan jag lova!

Jag bodde i ett höghus med 2 miniettor per våning, bara 19 kvadrat så möbleringen var oftast ganska lik i alla lägenheter. En natt vaknar jag av att dörren öppnas och någon ramlar in i hallen, sparkar av sig skorna, drar av sig jackan och fortsätter in i rummet. Jag blir så rädd att jag bara trycker mig mot väggen och inte säger ett pip. Personen fortsätter i mörkret och sätter sig på sängen och börjar ta av sig sockarna (antar jag, han böjde sig på det sättet). Jag är fortfarande för chockad för att göra något - men börjar väl inse att detta aldrig kan sluta väl. Det finns en främling i sängen!!! Han lutar sig bakåt och sätter handen rätt  magen på mig, och plötsligt är det mycket självklart att det inte är en våldtäktsman. För han trillar ur sängen och formligen flyger in på toaletten och låser om sig. Ehhh? För att göra det hela ännu värre så hör jag hur han halvhögt påbörjar ett samtal med larmcentralen som går ut på att det finns en inbrottstjuv i hans säng. Jag har lugnat mig och ska precis ta mig dit för att försöka förklara att jag faktiskt är i min lägenhet när det tystnar. Jag uppfattar att han tänt lampan nu (fast det kan han ha gjort innan) och efter några tysta sekunder säger: "Jag vete fan vems lägenhet det här är förresten, jag har ingen kattlåda i duschen". Någon minut senare kliver en rödkindad man ur mitt badrum, tar sina skor i handen och ber om ursäkt innan han försvinner. Senare har jag förstått att han hade motsvarande lägenhet en våning upp... Och jag låser min lägenhetsdörr.

• Lillsudd
    QueenObscene skrev 2012-05-12 16:51:07 följande:
    Inte jag, men en kompis - tog sin katts p-piller istället för allergimedicinen i över en vecka...
    Ahh... Det får mig att minnas Jag har tagit avmaskningsmedel istället för Alvedon  upprepade doser.

Vaknar med feber, tar 2 alvedon. Har fortfarande feber när jag vaknar igen, tar 2 alvedon till. Tycker på eftermiddagen att "det var då själve... att det aldrig går ned" och tar två till. Strax efteråt vänder jag på kartan och inser misstaget.

Det blir ett förvirrat samtal till giftcentralen eller vad det heter... Kommer bara tll "Eh... jag har tagit kattens maskmedel och..." när kvinnan svarar "Axilur?" och tillägger att "jag antar att du skulle ta alvedon". När hon får veta att jag tagit 6 stycken blir det tyst ett tag och så får jag något som mest liknar ett fniss och konstaterandet "Ja, den dosen kan väl motsvara en människas vikt kanske - så maskfri är du nog snart"
  • Lillsudd
    Ebba Caroline skrev 2012-05-12 17:10:29 följande:
    Själv gick jag in i affären med två ungar i babyskydd och kom ut med bara den ena babyskyddet och ena ungen... Märkte det när jag kom till bilen, så det vara bara att gå tillbaka till informationsdisken för att kolla men de fått in en babysitter med ett barn vilket de som tur hadde. De muttrade och kollade rätt surt på mig
    Det var ju tur att du insåg det innan du kom hem i alla fall

Jag inser att jag nog är lika snurrig utan amningshjärna - för det påminner mig om att jag kommit till veterinären, stolt över att vara i tid trots tidspress, bara för att skamset få avboka för att jag glömde katten hemma...
  • Lillsudd
    Anonym skrev 2012-05-12 17:41:11 följande:
    Barnet födds? Vilket barn? Var väl katten som blev gravid och inte din vänninna...
    Vännen var ju redan gravid (det var därför hon snodde p-pillren, de ser ut som vissa illamåendepiller). Men jag undrar hur det gick för lergigan-katten...
  • Lillsudd
    cloudberry79 skrev 2012-05-12 18:10:04 följande:
    För några dagar sedan tvättade jag håret med exfolierande ansiktstvätt med avsvalkande effekt. Sved som satan i hårbotten!

Har som så många andra kryddat köttfärssåsen med kanel istället för cayennepeppar, verkar vara ett rätt vanligt misstag

Min man har en gång, sjukt bakfull, stapplat ut till köket en tidig morgon. I kylen hittade han en lokaflaska, ojojoj vad gott det såg ut, han halsade snabbt ner den ljuva, kalla drycken! I flaskan hade jag dock hällt innehållet från en trasig bag-in-box kvällen innan, en mycket obehaglig upplevelse för vem som helst, men särskilt den som har årets bakfylla
    Återställare?
  • Lillsudd
    äsch skrev 2012-05-12 21:14:37 följande:
    Ja, gud. Jag har skrattat högt åt många historier här, speciellt den om frisören och han som ringde larmcentralen för att han hade en inbrottstjuv i sängen. *asg*

Själv har jag lagt mobilen i mikron istället för o'boymuggen. Insåg det inte förrän det kom blåa fina blixtar ur mikron. Han som jag pratade med just då berättade senare att det hade sprakat lite skumt. Fick iaf lämna in den mobilen (helt svart inuti) och fick en ny på försäkringen. Jag minns faktiskt inte vad jag gav för förklaring.

Jag åkte tåg till mitt ex och med mig hade jag en colaflaska med o'boy (tilläggas ska att jag dricker väääldigt stark o'boy). Det var sommar och skitvarmt, så när jag kom av tåget tar han flaskan ifrån mig, öppnar och börjar halsa. Efter ungefär 3 sekunder spottar han rakt ut. Han var nog inte beredd på att det skulle vara o'boy, hahaha.

Samma ex. Det var på den tiden jag inte var så bekväm med att svälja satsen, så jag spottade ner den i en burk med lite cola. Vi öppnade en ny cola och brydde oss inte mer om det. Morgonen efter, vem tror ni dricker fel cola? Jag vet inte hur det smakade, men att döma av hans reaktion var avslagen cola med egenproducerat i inte speciellt gott.

Annat ex. Han hade varit nere och hämtat min lillasyster från gården, han bar henne i famnen och nästan sparkar upp dörren till "vår" lägenhet (bodde hemma då). Han hade mötts av min förskräckta granne, stackarn. När han hade gått upp en våning berättade han hela historien för mig och han skämdes ju som en hund, tonåring som han var.

Samma ex. Han var med sina föräldrar på något evenemang. Plötsligt börjar man kasta ut saker en ganska bra bit bort (ni vet, godisregn och sånt). Hans föräldrar uppmanar honom att springa och hämta vad det nu är som kastas ut. Han springer och kommer en stund senare andfådd tillbaka... med famnen full av toarullar.

Sen har jag ju fått panik över att min unge är borta. Letat och letat, undrat och gråtit. Tills hans pappa frågade vad problemet var.
    - Julian är ju borta! Och du bara står där som ett fån och glor! (jag var inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk, nej, hahaha)
    - Men... Men... *han försöker hålla tillbaks ett skrat* Men du har ju honom på magen, i selen!
    Om det är någon tröst har jag en känsla av att det inte blivit bättre om du faktiskt stoppat mobilen i oboy-muggen
  • Lillsudd
    Themis skrev 2012-05-14 00:52:57 följande:
    Att rekommendera LCHF i helt irrelevanta sammanhang är iofs inte så värst originellt det heller...Drömmer
    Och inte så praktiskt ur fissammanhang heller. Har aldrig fisit som en gud som jag gjorde då Vilket ju i sig inget säger om kosten, fisar är naturliga de också...
  • Lillsudd

Det är mycket som är vandringssägner som också händer i verkligheten. Annars skulle de liksom inte ha blivit det.

Hur många av oss har inte hoppat in i fel bilar (jag har, dessutom flera gånger, men aldrig lagt någon fis i den) eller gått in i fel lägenhet (det har jag aldrig gjort, men som sagt råkat ut för det, beskrev det tidigare i tråden) eller trasslat till det hos gyn (där minns jag inget särskilt men jag har knäppt upp byxorna vid lunginflammation när doktorn bad mig ta av mig - för som IVF:are har jag haft alltför många gynbesök)? De exakt lika är väl vandringssägner, men vandringssägner bygger också på saker som människor faktiskt har en tendens att råka göra - eller är rädda för att göra.

• Lillsudd

*suck* Det började som en rolig tråd man kunde ramla in i och skratta lite åt. Nu får man leta bakåt för att hitta ett litet roligt inlägg... *avanmäler prenumerationen och väntar på att framtiden ger mig en ny skratt-tråd*

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!