• honkie

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Skulle på fest i en lägenhet på tredje våningen med loftgångar. Utanför lägenheten stod en massa vänner och ropade att jag skulle snabba mig upp. Jag var ganska berusad men tappar aldrig kontrollen och brukar alltid kunna tänka klart. Jag fick totalt jävla hjärnsläpp i en minut. Först gick jag raka vägen fram till mittenlägenheten på första våningen och ryckte i dörren, trodde det var porten till trapphuset. Plingade på och insåg snart att detta inte var trapphuset. Av någon anledning får jag för mig att jag är på rätt våning så jag springer raka vägen till dörren där jag tror festen är (alltså precis under där den riktiga festen var) och sliter upp dörren och går med raska steg in. Vänder upp blicken och där sitter ett par och myser i soffan med tända ljus och tilltugg. De ser livrädda ut, inte konstigt då jag står och vinglar i deras vardagsrum mellan dem och tv:n. Antagligen var det bara några sekunder, men det kändes som om vi stod och stirrade på varandra i timmar innan jag stormade ut.

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!