Inlägg från: OliviaViktor |Visa alla inlägg
  • OliviaViktor

Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!

spännande tråd.

Jag skulle vilja göra ett rejält bröstlyft. Innan jag blev gravid hade jag storlek 75D och 4 månader efter graviditeten (jag ammar inte pga. medicinska skäl) och nu är det två tunga påsar som liksom väller över magen och hänger tungt, har jag inte sportBH så gör det ont =(

Det var rätt så kostsamt när jag kollade upp pris och vilka ärr! men det är det värt isåfall.

Någon som har gjort bröstlyft eller kan tänka sig? Om jag ska göra det så vill jag ju spara till det, vill inte ta lån direkt...

• OliviaViktor
    Elie skrev 2012-05-21 17:10:16 följande:
    Ja, tänk vad mycket förändring kroppen får stå ut med... Är du "klar" med barnen? Jag har alltid trott att jag ska göra bröstlyft när jag blir äldre(eftersom jag har varit övertygad om att mina stora bröst skulle hänga massor senare), men jag bekymrar mig inte för det förrän det är dags så att säga. Jag är ändå 31 år nu och skulle jag vilja ha fler barn känns det bra att inte ha skurit i brösten iochmed amningen. Men ska du ändå inte amma eventuellt kommande barn så är det nog bara att köra på. Bestämma sig, kolla pris och sen spara. Lån gillar jag inte heller, så det låter som en bra plan du har. Ta en konsultation tycker jag, det är bra att ha lite mer input från läkare iannan man bestämmer sig.
    Tack för trevligt svar! =)
    Nej, jag tror inte att jag är det, dock vill jag ju inte ha barn än på några år så då får jag väl stå ut med det, jag ser hyfsad ut med BH, så den lever jag i!
    Nej, det förstår jag, då är det smart och vänta! är du nöjd med din storlek nu eller vill du göra den större/mindre?
    Jo men jag har ju funderat lite över detta, och jag vill ju inte betala dubbelt, för det är ju genetiskt, där med tutthänget, så jag är rädd att det kommer hänga lika mycket efter nästa graviditet.

Ja, precis! det kanske jag skulle göra med tiden.
  • OliviaViktor
    Marlean skrev 2012-05-31 09:26:59 följande:
    Oj... rent spontant tänker jag att om du stört dig så mycket på så lite, hur det kommer gå när du blir äldre...
    Isbit skrev 2012-05-31 09:33:14 följande:
    Du är ju för det första jättefin & smal redan innan. Och det ytterst pyttepyttelilla du hade skulle du ju kunnat träna bort på 4 veckor -GRATIS
    Dom här inläggen känns typiskt "svenska" =) mohaha
    Låt folk och deras djupt rotade kroppsångest vara ifred! Det finns inget ni kan göra! =)
  • OliviaViktor
    Nemi76 skrev 2012-05-31 20:09:20 följande:
    Ser att det diskuteras bröstoperationer pga för stora och hängiga bröst. Ni vet väl om att om man har stora och/eller väldigt hängiga bröst kan landstinget betala bröstförminskning/-lyft?

/En som inte alls är främmande för det beroende på hur brösten ser ut efter barn nr 2  
    TACK! för det svaret =) jag ska ha det i åtanke när det känns som det börjar bli dags!

Har du fått det betalt av landstinget?
Svar på tråden Har gjort LASERFETTSUGNING och delar med mig av bilder & erfarenheter!