Heminsemination
Har man egna barn och kanske inte har behövt kämpa så mycket så förstår jag om man tycker det är dumt.
Men har man som vi kämpat i så många många år och så så är varje erbjudande/möjlighet värt att pröva. Vem har sagt att det kommer bli ett barn direkt ,det kanske inte alls funkar. Men då har vi prövat iaf.
Jag/vi kommer att ge detta en chans...
Måste bara fråga hur mycket ni har blivit utredda? Har de gjort biopsi och kollat så att det inte finns en endaste spermie någonstans?
Innan vi gjorde vår utredning så bestämde vi att om en av oss inte kan bli biologisk förälder så adopterar vi. Står i adoptionskö sedan 3 år. Hittills har vi inte fått någon dom som säger att vi inte kan få barn med egna ägg och spermier, men vi är i alla fall förberedda. Där handlar det om omkostnader på flera hundra tusen.... Och IVF kostar från 22 000 ca. Så ur mitt perspektiv är inte en insemination i Danmark någon jättekostnad i jämförelse.
Jag har all respekt för att ni har hittat en lösning ni tycker passar er. Man kan ju bara tala utifrån sin egen synvinkel och jag är en rätt trygghetstänkande person som inte gillar att ta risker eller krångla till saker relationsmässigt.