Heminsemination
Jag är frisk och har relativt bra koll på min mens, har ägglossning och alla prover ser bra ut medans min make inte har några spermier alls.
Vi började utredning förra året ( snart ett år sen) men har inte kommit knappt någe längre pga att dom inte fattar varför han inte producerar spermier. ( Har försökt nästan 6 år att få barn,så detta är inget som kommit bara nu.)
Vi är 34 och 40 så tiden står ju inte still och tiden för att få en donator via sjukhuset har jag hört är väldigt lång. Har känt hopplöshet fram till för någon dag sedan då jag tog reda på lite mer om heminsemination och även hittat en man som vill hjälpa oss....Mannen är frisk och har intyg på det från sjukhus då han donerat sperma till sjukhus i många år.
Men detta är alltså bara via oss själva. Han lämnar sperma och jag & min man fixar resten med hjälp av spruta så fort som möjligt efter.
Denna mannen vill inte och kommer inte vilja ha något med barnet att göra i framtiden utan han vill hjälpa barnlösa eftersom han har möjligheten.
Är detta dumt?
Allt kommer vara ordnat bra och säkert och inga pengar är inblandade.