Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Hur mycket får man vanvårda sina barn?

Jag är lite nyfiken på var gränsen går för när socialtjänsten väljer att familjehemsplacera barn. Hur mycket tillåts folk vanvårda sina barn innan de omhändertas? Vilka orsaker är vanligast till att man förlorar sina barn? Tänker mig att väldigt många barn får mindre optimal omvårdnad men alla de omhändertas ju inte. Alltså var går gränsen för otillåten vanvård?

• Svar på tråden Hur mycket får man vanvårda sina barn?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Vart där) skrev 2012-07-27 11:45:46 följande:
    Man kan inte säga att barnen mår bäst hos sina föräldrar trots vanvård om man inte själv har varit i en sån situation. Jag har, jag sa ingenting till någon för det gör inte barn i sånna situationer. Jag och de syskonen som bodde hos min mamma hade det förjävligt, medans det syskon som bodde hos sin pappa och hade det bra var den som vart utredd. Nu har jag småsyskon hos den mamman och jag har anmält tills soc, men vill mamman inte ha hjälp så gör det ingenting. Bara för att hon inte fysiskt slår barnen (vad finns bevis, jag är dock inte övertygad) Föräldrar som inte kan ta hand om sina barn har aldrig en rättighet att ha barnen. Av någon anledning tror det dessutom mer på en manupulativ mamma.

På vilket sätt for ni illa hos er mamma?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Vart där) skrev 2012-07-27 15:09:02 följande:
    Misshandlade psykiskt och fysiskt, kränkanden, fick ingen mat, levde i smuts. Mycket har jag förträngt. Jag tror att hon inte är frisk, saknar empati. Men det är förstås inget som hon visar, hon har alltid manipulerat folk och soc väljer väl att lyssna på henne. Hon är alltid väldigt noga med att berätta för folk om hur god hon är mot allt och alla.. Går man inte på socbidrag och inte vill ha någon hjälp av soc så gör de inget sålänge det inte finns några bevis på att de blir fysiskt misshandlade, även om en massa annat står helt fel till.

Fy låter ju förfärligt. Kände din pappa till det här? Blev ni någonsin utredda av soc? Och i så fall hur lyckades hon finta bort soctanterna?
Svar på tråden Hur mycket får man vanvårda sina barn?