Inlägg från: antbar |Visa alla inlägg
  • antbar

    Robotgräsklippare?!

    Hej! Jag har olika erfarenheter. Har en Husqvarna 305 som jag köpte förra året. Den tyckte det var trevligt att tugga på kabeln. Men efter att ha tryckt ner den under jorden så har den fungerat bra. Vid ett tillfälle så fick jag uppgradera den hos handlaren medan jag väntade. Tydligen var det en bugg i programmeringen. Förra veckan köpte jag en Jula variant Landroid. Installerade den i helgen och var nöjd med den realtivt sätt enklare installtionen. Den stannar INNAN kabeln vilket gör att den troligen inte behöver grävas ner. Däremot så skall man prova sig fram med hur när kanten kabeln kan stå då den lämnar en ganska bred kantrand. Efter att ha gått en dag så började den indikera att ena hjulet var blockerat. Efter kontroll och återställning så gick den en stund för att indikera samma igen. Trots att vi har en i det närmaste platt grässmatta så stannade den till och från. det var inget som satt emellan. Det blev en transport till JULA som var avigt inställda till att ta emot den utan hänvisade till ett annat nummer i skåne. Efter att ha högläst konsumentköplagen så togs den motvilligt emot i Lördags. Jag skall ju inte behöva valsa runt hos deras underlerantörer som kund. Jag över medelnivån teknisk och fick känslan att det var i växelhuset som felet låg. Jag har ännu inte hört något. Men spontant så skulle jag avvakta fler utvärderingar från fler kunder innan man kan säga att den är bra. Och sedan så tycker jag att personalen på Jula i Halmstad var direkt otrevlig och deras förmåga att serva denna typen av produkter är också avgörande. Sedan så kommer priserna att rasa beronde på att Husqvarnas patent för delar av konstruktionen löpt ut.

  • antbar

    Nu har det snart gått två veckor och butiken i Halmstad har inte gjort något åt ärendet. De har bara låtit den stå. De har inte heller informerat oss om att de inte gör något. Jag har idag varit i kontakt med deras reklamationsavdelning. De bekräftade att deras underleverantör har haft "lite problem med sin telefon". Men min spontana bedömning är att man skall avstå att köpa en JULA Landroid tills dessa kan hantera kund problem och haverier. Jag skulle nog köpt en "riktig" klippare från den lokala handlaren som jag gjorde med min husqvarna. Snålheten bedrar visheten ibland. Jag har begärt omleverans då de inte avhjälpt mina problem. Det är nog inga stora problem med klipparen utan omförmågan att åtgärda detta problemet i supportorganistaionen. Om det är det från början så lär det inte bli bättre om 5-6år.

  • antbar

    Hoppsan! Nu blev jag uppringd av en person från butiken i Halmstad. Dom har numera skickat den vidare på måndagen (jag lämnade in den på en Lördag) men vid telefonkontakt med butiken i fredags så hade de inte gjort något åt den, märkligt..... De påstår sig ha försökt ringa mig. Jag har både samtal väntar och mobilsvar och ingen har sökt mig. Men jag fick känslan att de läser på nätet och att de kommer springa lite mer nu. Är ju inget kul att få dåliga omdömen på nätet....

Svar på tråden Robotgräsklippare?!