Robotgräsklippare?!
Hej! Jag har olika erfarenheter. Har en Husqvarna 305 som jag köpte förra året. Den tyckte det var trevligt att tugga på kabeln. Men efter att ha tryckt ner den under jorden så har den fungerat bra. Vid ett tillfälle så fick jag uppgradera den hos handlaren medan jag väntade. Tydligen var det en bugg i programmeringen. Förra veckan köpte jag en Jula variant Landroid. Installerade den i helgen och var nöjd med den realtivt sätt enklare installtionen. Den stannar INNAN kabeln vilket gör att den troligen inte behöver grävas ner. Däremot så skall man prova sig fram med hur när kanten kabeln kan stå då den lämnar en ganska bred kantrand. Efter att ha gått en dag så började den indikera att ena hjulet var blockerat. Efter kontroll och återställning så gick den en stund för att indikera samma igen. Trots att vi har en i det närmaste platt grässmatta så stannade den till och från. det var inget som satt emellan. Det blev en transport till JULA som var avigt inställda till att ta emot den utan hänvisade till ett annat nummer i skåne. Efter att ha högläst konsumentköplagen så togs den motvilligt emot i Lördags. Jag skall ju inte behöva valsa runt hos deras underlerantörer som kund. Jag över medelnivån teknisk och fick känslan att det var i växelhuset som felet låg. Jag har ännu inte hört något. Men spontant så skulle jag avvakta fler utvärderingar från fler kunder innan man kan säga att den är bra. Och sedan så tycker jag att personalen på Jula i Halmstad var direkt otrevlig och deras förmåga att serva denna typen av produkter är också avgörande. Sedan så kommer priserna att rasa beronde på att Husqvarnas patent för delar av konstruktionen löpt ut.