• Anonym (Utelåst)

Utelåst från min lägenhet

Min syster hade varit hemma hos mig (jag var inte hemma) och när hon sedan gick hemifrån så låste hon dörren, både vanliga låset och extralåset (polislåset) och stoppade nycklarna i brevlådan. Problemet är nu att jag aldrig brukar låsa extralåset, så jag kommer inte in i lägenheten med min nyckel!!! Dessutom är alla extra nycklar inne i lägenheten!!! Vet någon hur man kan fånga upp nycklarna bra, så att man inte behöver påkalla en  låssmed, då det kostar runt 2000 kr el så.

• Svar på tråden Utelåst från min lägenhet
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-14 17:06:44 följande:
    Du kanske kan dammsuga upp dem? Om du har en dammsugarslang som går ner i brevinkastet så hamnar de ju i påsen sen?
    Smart
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-14 17:13:36 följande:
    Så hon ska gå och köpa en damsugare för några hundralappar bara för att få upp nycklarna?
    Det är väl bara ringa på hos grannen 
  • Anonym

Låna ståltråd och en liten spegel av grannarna. Sen är det bara att fiska upp.

• Anonym (Utelåst)
    SupersurasunkSara skrev 2012-05-14 17:04:55 följande:
    Tyvärr brukar inte nycklarna vara magnetiska Råkade ut för samma sak och testade med magnet, borde ha tänkt på att göra en krok istället.
    Funkade ej med magnet tyvärr och inte heller med  fiskespö. Nu ska vi försöka få tag på en dammsugare, kapa
    av munstycket så att man kan använda den lite mer elastiska delen, pressa ihop den så att den kommer igenom brevinkastet och försöka dammsuga upp nycklarna.
    Anonym (Lena) skrev 2012-05-14 17:01:40 följande:
    Sorry, missade det

Men kostar det verkligen 2000kr? Sist jag bröt av en nyckel i låset kostade det "bara" 600kr, iofs inte samma sak som låsöppning, men ändå.
    En bekant råkade låsa in nycklar och fick betala 1500 kr för det förra året, eller tom lite mer, har jag för mig. Därför räkna jag med mellan 1500-2000 kr för det.
  • Anonym (Utelåst)

Hoppades få återkomma med goda nyheter till er men tyvärr...Gråter

• Anonym (Utelåst)
    Anonym skrev 2012-05-14 17:16:03 följande:
    Låna ståltråd och en liten spegel av grannarna. Sen är det bara att fiska upp.
    Funkade ej med fiskelinan.
  • Anonym

Du har haft minst 1.5h på dig att ringa vaktmästaren. Och istället startar du en tråd på familjeliv... T****

• Anonym (Utelåst)
    Anonym skrev 2012-05-14 17:13:36 följande:
    Så hon ska gå och köpa en damsugare för några hundralappar bara för att få upp nycklarna?
    Alternativet är att hosta upp 1500-2000 för att låsa upp låset. Vad verkar vettigast?
  • Anonym
    Anonym (Utelåst) skrev 2012-05-14 17:39:04 följande:
    Alternativet är att hosta upp 1500-2000 för att låsa upp låset. Vad verkar vettigast?

Att ringa vagmästaren efter reservnyckel... Eller vad tycker du? Fast nu är det försent.
  • Tulpanblomman
    Anonym skrev 2012-05-14 17:40:31 följande:

Att ringa vagmästaren efter reservnyckel... Eller vad tycker du? Fast nu är det försent.

Fast det är inte alltid säkert att vaktmästaren/hyresvärden har polislåsnyklarna, så har det iaf inte varit när vi har bott i hyreslägenhet.
Svar på tråden Utelåst från min lägenhet