• AngoStura

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Scream2 skrev 2012-05-16 23:46:53 följande:
    Men varför inte sträva efter så hög kompetens som möjligt inom vården? Är det fel?   
    Jamen skall man det egentligen? Om man skall vara realistisk och häsoekonomisk? För i så fall skulle vi väl vilja bemanna den kommunala äldrevården med läkare, geriatriker. Och det vore ju... väldigt dyrt.
  • AngoStura
    Anonym (Ssk) skrev 2012-05-17 00:12:55 följande:
    Nu är det väl skillnad på medicinskkompetens och omvårdnadskompetens.
    Ja, jag är sjuksköterska själv, men undrar i mitt stilla sinne om det skulle vara realistiskt att ha den högsta omvårdnadskompetensen inom exempelvis kommunal äldrevård? Visst behövs det mer utbildning och högre löner inom äldrevården, men bara leg sjuksköterskor på äldreboenden känns lite.... överdrivet.

Jag vet ett äldreboende i Mölndal som sökte sjuksköterskor till sådana tjänster. De fick inte några napp alls och var tvungen att ansöka hos kommunen om att få återgå till den "vanliga" sjuksköterskebemanningen.
  • AngoStura

Ebba Caroline, jag vill inte vara taskig, men jag undrar verkligen varför du gör som du gör? Vad får du ut av det? Du har säkert en hel del att diskutera angående vården med den erfarenheten du har. Den riktiga erfarenheten som du säkert besitter. Inte det andra.

• AngoStura
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:44:50 följande:
    Och vilken är min andra erfarenhet?

Och vad vet du om vilka erfarenheter jag har?
    Vännen, det är uppenbart för oss att du ljuger. Och vi undrar varför.
    Och i och med att vi är sjuksköterskor irriterar det oss i bland, men det är klart att du för hålla på så här om du önskar.
  • AngoStura
    Ebba Caroline skrev 2012-05-21 22:49:13 följande:
    Ljuger med vad?