Inlägg från: Ebba Caroline |Visa alla inlägg
  • Ebba Caroline

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

AngoStura skrev 2012-05-21 22:46:43 följande:
    Vännen, det är uppenbart för oss att du ljuger. Och vi undrar varför.
    Och i och med att vi är sjuksköterskor irriterar det oss i bland, men det är klart att du för hålla på så här om du önskar.
    Ljuger med vad?

Jag har jobbat som usk länge, jag läser till ssk (är klar snart), har jobbat som t5-syrra förra sommaren och gör det denna sommaren med inom kommunen (ej Sverige). Är anställd på UMAS som t5-syrra från och med 17 maj tom när jag är klar, med uppehåll översommaren.

Så, vad ljuger jag om?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 22:50:39 följande:
    Dyskalkyli.... Var det inte det som DU skrev här i en tråd att DU led av?
    Ja, det skrev jag. Men till skillnad från dig så vet jag att om man är född 1983 så är man 29år under 2012 beroende på när man fyller. Själv har jag fyllt 29år redan eftersom jag fyller tidigt, dvs att jag är 29 år nu och i ca 10 månader framåt, då jag fyller 30.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 22:52:38 följande:
    Men... Sen när ligger umas i Norge?
    Aldrig så vitt jag vet. UMAS ligger (eller låg iallfall i torsdags) i Umeå... Men det kanske har flyttat?!
  • Ebba Caroline
    AngoStura skrev 2012-05-21 22:54:27 följande:
    Tycker du det är vattentätt, så visst. Men tyvärr märker vi att det inte är det. Beklagar faktiskt, för du är duktig på att formulera dig och har en imponerande kämparanda.
    Så, vad ljuger jag om? (Svårt att svara på?)
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 22:56:00 följande:
    17 maj är helgdag. Tror inte ett ögonblick att man anställer någon med början denna dag för att få gå brevid. Det gör man dagen innan eller dagen efter en helgdag.
    Ja, 17 maj var en röd dag och ändå blev jag anställd. Är iallfall det datumet som står på mitt anställningsbevis och den kvällen jag började...
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 22:57:18 följande:
    Glömde du att du jobbar i Norge?
    Nej. Vart tolkar du att jag sagt att UMAS ligger i Norge? Kommunen - Norge, landstinget - UMAS/Sverige. Två olika ställen där jag jobbar med samma yrke. Hur var det med läsförståelsen?!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:01:12 följande:
    UMAS ligger i Skåne.
    UMAS ligger i UMEÅ, Umeå universtetsjukhus är så vitt jag och mina kollegor vet umas.
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:01:12 följande:
    UMAS ligger i Skåne.
    Möjligen kallas Malmö sjukhus med för UMAS. Men det kan inte jag svara på. Vi (jag och mina kollegor både ssk och usk) kallar det iallfall UMAS, har alltid gjort.
  • Ebba Caroline
    AngoStura skrev 2012-05-21 23:01:10 följande:
    Jag tror att du ljuger om hela sjuksköterskeri-grejen. Och om man läser dina inlägg är det uppenbart. Insistera annorlunda om du måste, men nu går jag och duschar. Och jag tror säkerligen den erfarenhet som du verkligen besitter räcker långt för att delta i diskussionerna.
    DÅ måste mina anställningsbevis vara fel... Eller så har du fel... Hum, på mina anställningsbevis står det sjuksköterska utan legitimation på titel/yrket, så ja du har fel.

Så, vad ljuder jag om?
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-21 23:05:27 följande:
    Det heter NUS och nej, INGEN kallar det för UMAS. Det är ett helt ANNAT sjukhus som ligger i Skåne som heter så!!
    Mycket möljigt. Men alla på UMAS eller om du vill kalla det NUS säger inte NUS utan UMAS, och du får säga/tro vad du vill. Jag bryr mig inte ett skit.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?