• AAEV

Juni-barnen

Elvis mamma: Letade som en galning efter gillaknappen! ;)
    Superhärligt kort!! 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • AAEV
    Lenis21 skrev 2012-06-21 09:45:26 följande:
    Ni som har fler än ett barn! Hur har ni dom placerade i bilen. Dottern har fortfarande en bakåtvänd bilbarnstol. Vet inte riktigt hur det är bäst att placera lillasyster. Några förslag???
    När båda var små satt de bak bägge två, en bakom föraren o en bakom passageraren. 
    När A blev större o fick ont om plats för benen satte vi honom bakåtvänt fram ist.
    Så nu blir det en bakåtvänd fram och två bakåtvända bak :) 
  • AAEV
    Tesssi skrev 2012-06-25 09:46:06 följande:
    Vad säger ni om färger på barnens kläder?

Jag tycker oftast att det är så uppdelat mellan pojk/flickavdelningen. Jag vill gärna att Algot ska ha så många olika färger som möjligt på sig och inte bara blått och grönt.

Hur gör ni? Finns det några fler märken än Villervalla och PoP som har färgglada kläder som är lite mer unisexa?
    Skulle ni kunna klä er son i rött, rosa eller lila? om de färgerna var en del av färgställningen på t ex bodyn eller byxorna.

Vi har nyligen köpt en rödrandig pyjamas istället för en blårandig, för att vi tröttnat på pojk-facket.
    Våra barn har regnbågens alla färger på sina kläder, dock inte ljusrosa (för att jag avskyr den färgen), vitt används inte heller så mkt av praktiska skäl
    Så min son har definitivt rött, rosa och lila - rött nästan varje dag!

Mitt tips till dig om du inte bara vill köpa "dyra" villervalla/Pop kläder (visserligen går ju alla de plaggen att kombinera med varandra - iaf villervallas) är att köpa på båda avdelningarna i affären. Sonen har mycket byxor från flickavdelningen o tröjor från pojk - då blir det ganska färgglatt! Man får helt enkelt leta

Kolla in min blogg: alexandersliv.blogg.se så ser du lite iaf  
  • AAEV
    Uddabus skrev 2012-06-26 19:10:33 följande:
    Min "lille" son har gått upp 430gr på 4 dagar ;) så nu väger han 5440gr i var 57 cm 6 dagar gammal
    Var tvungen o kolla i mina anteckningar och det vägde dottern vid 2.5 mån!! Helt sjukt ;)
    Är så imponerad över dig! 
  • AAEV

Nu kan jag äntligen hoppa över hit :) förlossningen startade spontant och gick väldigt fort, hon kom i vidöppen kronbjudning så det var lite jobbigt när hon skulle ut. Fick hjälp av en sugklocka - och behövde inte sys öht! Olympia som hon ska heta, vägde 3450 g och var 51 cm :)

• AAEV

Lillan är nu fem dagar och äter mest hela tiden! Det går åt mycket energi, åt nyss fem ostmackor till kvällsmat! FEM!! I vanliga fall blir jag proppmätt efter två :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AAEV

Jag är 26 år och gift med Victor som är 28. Olympia är vårt tredje barn, storebror Alexander är fyra i oktober och storasyster Eleonora är tre i november. Vi bor i ett hus i ett litet litet samhälle prick mitt emellan Kalmar, Växjö och Karlskrona! Huset är stort men inte så bra planerat så för att familjen ska få plats måste vi bygga om:)

• AAEV

Pluttan! Olympia är född i Karlskrona :) jag har bott där, har många vänner kvar där och pappa har hus på sturkö så är där ofta, senast igår faktiskt :)

• AAEV

Zenoble: jag blödde i tre månader av min spiral sen gav jag upp och tog ut den!

Snuppis: här är också varannan dag, idag är en vaken ätar-dag och imorgon kommer hon sova mycket!

Maria84: känner igen det där med lite egentid ;) har inte heller lagt upp nån flberättelse men det kommer när jag sitter vid datorn :)

• AAEV

Sweetlife: vad härligt att det kändes bra! Hur gammal är sonen nu? Vi väntar nog ett tag till, men Olympia är ju bara 11 dagar ;) sydde inte denna gången så kanske vi vågar lite tidigare, förra gången väntade vi nästan ett halvår!

Svar på tråden Juni-barnen