Juni-barnen
Dancia; mellanbarnet hade kolik pga mjölkallergi, jag påpekade detta när hon var tre veckor men Bvc avfärdade det, först när hon var fem månader började vi med mjölkfritt och det var en otrolig skillnad!
Dancia; mellanbarnet hade kolik pga mjölkallergi, jag påpekade detta när hon var tre veckor men Bvc avfärdade det, först när hon var fem månader började vi med mjölkfritt och det var en otrolig skillnad!
MarieG81: vad fina ni var i tidningen idag :)
Vad mycket era små sover, Olympia är nog vaken tio timmar om dygnet, och äter varannan timme, på kvällen ännu oftare! På natten går det dock ca 4 timmar mellan, skönt det :)
Zenoble: blödningar när man satt in spiralen är normalt. Kg blödde i flera månader!
På tal om storlek på barn, min systers son är 19 månader, väger 8,7 och är 75 cm lång. Han ligger under nedersta kurvan men följer sin egen perfekt och är som vilken annan 1,5 åring :)
Oj vad era sover mycket! Här ammas det minst tre gånger per natt men oftast fyra fem. På dagen äter hon allt mellan tre gånger i timmen till (i allra bästa fall) varannan timme. Idag ammade jag vid 8.30,10,30,11.00,11,30,12.00,12,30 och 13.00, sen somnade hon i sjalen och sover än :) i vanliga fall sover hon bara nån halvtimme i stöten.
Bumman: vår mellantjej är mjölkallergiker (bland annat) så undrar du nåt så bara fråga :) annars kan jag tipsa om allergitråden och mjölkalllergitråden här på fl, ligger under förälder och allergier! Kolla med Bvc om du ska utesluta soja också, eller om dom "reglerna" har ändrats!
Sweet life: yosa har ju en havrefraiche men den kanske han inte tycker om?
Usch ja, vi tyckte det var så jobbigt i början med Eleonoras allergier, men man lär sig fort. Hon har fått en anafylaktisk chock en gång, det var riktigt otäckt! I nuläget är hon allergisk mot mjölk, ägg, soja, baljväxter, rött (färska tomater, ketchup och röd paprika), pollen (gräs och björk). Ja det var väl allt. Hon får heller inte nötter eftersom vi inte vet om hon reagerar på det.
Lillsnurr: man kan göra pricktest eller ta blodprov men det är inte alltid det visar något. Dotterns allergier visas inte och ändå är hon väldigt känslig. En del bebisar är bara känsliga för mjölk och då räcker det med att ta bort de rena mjölkprodukterna, men jag hade tagit bort allt och om man sen märker skillnad kan man lägga till såna produkter som innehåller lite mjölk. Det är bra att provocera ett par gånger (alltså äta mjölkprodukter efter att man varit utan ett tag) för att se att det är mjölken hon inte tål.
Vad skönt Annelie! Sa läkaren något om att undvika soja också? Vet inte om råden har ändrats...
Sweet life: prova att ha i lite vaniljsocker, det brukar funka! :)
Baby1111: Japp, Olympia sover bara i sjalen, och ibland i vagnen om vi är iväg...
Anna Karlsson, långasjö. Kan inte kopiera från telefonen :)
Vi ska inte ha nåt dop, funderar på namngivning istället, men det har vi inte haft med dom andra. Kan man ha för alla tre samtidigt??
Känns bara konstigt att berätta vad Alexander heter och varför när han snart är 4 :P
Jag ammar också hela tiden. Lillan äter en gång i timmen med undantag för natten då är det varannan timme, och en gång om dan sover hon två timmar i sträck :)
Här kostar det 700 för 7 gånger, dyrt som fan men denna gång har jag bestämt mig för o gå, har inte gått med de andra barnen :)
Imorgon för ett år sen plussade jag :)