Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Ni som har mycket mjölk, visst finns det vissa sjukhus som gärna tar emot donerad mjölk? De brukar dessutom betala för den om jag inte har helt fel... Kan vara värt att kolla upp kanske?
Ja på Neo här så kan man sälja mjölk om man vill, gjorde det med sonen
Jag hade också massor av mjölk i början men nu börjar brösten anpassa sig efter Ivars hunger och det har slutat spruta ur andra bröstet när jag matar. Har fått kämpa massor med amningen då han inte fick bästa starten. När jag fick upp Ivar på bröstet efter fl. var han helt blå. Jag så till Bm ATT något var fel men utan respons. Då lyfte JAG Ivars arm och släppte, helt slappt ramlade den ner. Det är något fel, skrek JAG, han andas inte. Först då reagerade de och tog honom och stack till akutrummet. Efter 28 min fick jag hålla honom. Detta gjorde att han inte fick chans att söka bröstet själv vilket brukar medföra att de får kämpa lite x-ra med amningen. Sen blev han tillägsmatad i tre dygn pga min diabetes. Detta gjorde honom mycket bekväm så helst vill han att maten ska rinna rakt ner i halsen på honom utan ansträngning... =) men, men, nu så fungerar det äntligen hyfsat. (usch, måste fixa vår dator, så jobbigt ATT skriva på mobilen....)

Vilken sötnos !!!!
Åhh så söy
Bebisgalen- måste säga att din lilla goding är sååååå söt!!!!!
Så fin bebisgalen!
Någon som haft lågt blodtryck efter förlossningen? Känner att jag har det är jätte ofta yr och illamående. Blir trött lätt.. Tror inte det är något man kan göra något åt va?
Lågt blodtryck kan du äta lakrits för...
Lakritrot från hälsokost är oxå bra...
Här kommer min förlossning =) liiiiite försenad haha !!
Hade BF 8/6
29/6:
Vaknade 01:30 av att något rann nerför mina ben.... "sprang" in på toa och ja det rann. MEN haft vattniga flytningar hela graviditeten så tänkte inte så mkt på det. Gick och la mig igen men fick vända och gå in och byta binda igen då det börja rinna igen !! Sambon vaknade 01:45 och undrade vad jag gjorde uppe ... han själv vaknade av smärta då han slitet av senan i foten samt fått blodpropp i samma ben så han var tvungen att ta tabletter. Berättade vad som hänt och just då började ryggen göra ont i omgångar. Sambon "flyger" upp och tycker att ska vi ringa din mamma ? Eftersom han e skadad och går med gips och kryckor kan inte han köra mig. Nej tycker jag vi väntar ...
Ringer iaf förlossningen efter mkt tjatande från sambon och dem säger att det nog e vattnet som gått/går. Stanna hemma så länge jag kan annars ses vi 08:00 morgonen efter.
Ringer iaf mamma nu och hon är där inom en halvtimme. Hon och sambon kokar kaffe och jag packar bb väska färdig. Börjar få ganska ont och mamma masserar min ländrygg varje värk och det känns så skönt.
03:30 kör vi till FL för då har jag ONT.
04:00 är vi på plats och dem kollar hur öppen jag är = 4 cm. Dem frågar om jag vill ha lavemang men jag tackar nej. Sen får jag hoppa i badet och DÄR går vattnet ... jisses vilken känsla. Badet är helt underbart med alla tända ljus och ljuv musik !! Får komma upp och då har ÄNTLIGEN bebisen fixerat sig och är nu öppen 6 cm.
Introducerar nu lustgas och till en början AVSKYR jag det men blir sedan KANON.
Dem säger till min sambo att om en timme blir det nog bebis (nu är klockan 06:00 ca).
Men här tar det stopp. Bebisen har vänt på huvudet och satt näsan i vädret så han har fastnat. Värkarna blir jätteintensiva och jag får ingen vila emellan och bebisen ingen chans att vända rätt huvudet. Nu blir det läkare och ultraljud osv .... snack om kejsarsnitt om han inte vill vända sig. Men dem avvaktar ddå bebisen mår jättebra. Till slut säger dem att dem ska prova EDA och nu avtar värkarna och bebisen hinner vända sig. Men hela detta förloppet tar 9 timmar. =(
Efter han vänt sig öppnar jag mig snupersnabbt och jag får sitta på pilatesboll för att få han att sjunka ner då han ligger högt.
Men på en timme hann bebisen med att vända sig och jag fick sitta på bollen samt att jag fick krystvärkar och på 20 minuter var han ute !!
Han mådde kanon och var 54 cm lång och vägde 4400 g samt var 10 dagar för tidig.
Jag fick sy 5 stygn invändigt och 1 stygn utvändigt !!
Helt OK förlossning trots allt =)