• Svar på tråden Juni-barnen
  • UnderbaraPojke
    Cataleya skrev 2012-06-17 07:58:39 följande:
    Hur många ggr ammar ni under natten? Jag gör det ungefär vid 22 tiden, Sedan en gång på natten och sedan tidig morgon va 05-06 . Barnmorskan på bb sa åt mig att väcka henne nattetid och mata, men jag känner det är synd att väcka henne sålänge hon inte protesterar, hon går ju upp i vikt, så att väcka henne och böka tycker jag är synd. Eller hur gör/tänker ni?

Jag ammar vid 23-24 sen vaknar han vid 02:30 och sen vid 05:30. Väcker inte han!!! Bvc sa att han får vakna själv, dock får han sova max sex timmar för sen går blodsockret ner.

Gör det som passar er ;)
  • Baby1112

Hade aldrig väckt en bebis för mat om de ändå går upp i vikt. Verkar onödigt.
    Har dock inte det problemet för Liam (som han heter för tillfället:) ) spenderade hela natten med att äta. Så fort jag flyttade mig en millimeter i tron om att han sov så började han pipa och smacka sådär gulligt. :) Men är lagom trött idag!!!

Slår också ett slag för Belly Binder, helt underbart skön sak att dra runt magen. Trodde inte på det från början, men efter att ha använt den en vecka nu så kan jag inte vara utan den...

• Uddabus

Här är det intagningstopp så jag får hoppas att det sätter igång imorgon istället...

• LillSnurr82

Vad kostar en sån där gördel och vart köper man en sån?

• gammelmamma

Jag har heller aldrig väck mina barn på natten. Däremot tycker jag att hon sover bättre på natten om hon har fått i sig lite mer på dagen.
    JAg försöker få i henne 6 mål om dygnet. Enortsmamma: jag hade också jätteont i början, smörja med bröstmjölk, salva och dinapp, kan vara tips. Självklart är det ju bra att lufta om man har möjlighet. JAg harlite svårt med det med massa tonåringar i huset;) Det blir bättre  

• Elvis Mamma

Gördel, belly binder finns på bland annat babyproffsen å den kostar 395. Ja jag håller med om att eftervärkarna varit hemska denna gången, jag satt mer eller mindre å grinade vid varje amning första dagarna när det drog ihop sig i magen

• Ensortsmamma

Nu är vi på väg hem. Ena bröstet går bra men de som är sårigt på är värre. Har en sån där napp utanpå på det bröstet. Ska köpa lite ersättning då amningen inte är i full gång ännu. Fick panik och kände att jag klara inte en timme till där. Så de tyckte att jag skulle åka hem där jag är i min miljö och kan slappna av. Plus att jag kan lipa bäst fan jag vill!! Hoppas att de slutar göra ont snart och att de rinner till ordentligt, vill inte att han ska få ersättning.

• Lenis21

Ensortsmamma- usch va jobbigt det låter. Hoppas att du kan slappna av bättre nu när du kommer hem. Ge inte upp om du verkligen vill amma, det brukar ju vända. men kommer ihåg med dottern hur förtvivlad jag var när amningen bråkade, testade då dinapp men det var inte bra för hon kunde inte suga tillräckligt hårt. Hon fick inte i sig nåt och gick ner i vikt och jag fick mjölkstockning. Så var försiktig med dom. Men sedan en dag dag så bara funkade det och jag helammade henne i 6 månader. Så lycka till till er.

Svar på tråden Juni-barnen