Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barnen

Fick äntligen tag i bvc nu!!

Koksalt från apoteket för näsan, en tesked vatten vid behov och palla upp under huvudet!!

Tycker sååå synd om honom !!

• UnderbaraPojke
    zenoble skrev 2012-07-12 14:09:41 följande:
    Visst är det synd om dem! Elias har varit så över en vecka och är fortfarande snorig och hostar jätte mycket på nätterna :/ skit är det.. Prova med lite bröstmjölk i näsan med :)

Dum fråga kanske men hur länge ska man hålla dem inomhus?
  • UnderbaraPojke
    Memso skrev 2012-07-12 21:38:42 följande:
    Min son är också tokförkyld, vi har vart in på akuten två gånger och låtit han andas in koksalt. Riktigt effektivt och med koksaltsdropp i näsan hemma så mår han snart bra! :)

Så mitt tips, be att få komma in och andas in koksalt!!

Tack för tipset!! Peppar peppar har koksaltet i näsan hjälpt bra. Hoppas vi slipper att det blir värre!!
  • UnderbaraPojke

Sam är riktigt stabil i nacken. Men min sambo var sjukskriven och soffliggandes så Sam låg på mage på han hela tiden från dag 1. Han har också 2-3 vakna perioder per dag på några timmar per gång så då tränas det för fullt!! Han älskar när man lyfter upp han i luften med raka armar ;) jättebra träning för nacken !!

Han är 6 veckor och2 dagar

• UnderbaraPojke

Ikeas kräktrasor är bästa uppfinningen någonsin ;)

vad säger ni om löpning?? Alla jag pratat med säger att det finns risk för framfall??? av livmodern om man springer innan 6 månader. Dock när jag pratade med en barnmorska sa hon att så länge jag slutat blöda kunde jag springa och träna som vanligt.

• UnderbaraPojke
    AAEV skrev 2012-07-13 20:11:22 följande:
    Nu kan jag äntligen hoppa över hit :) förlossningen startade spontant och gick väldigt fort, hon kom i vidöppen kronbjudning så det var lite jobbigt när hon skulle ut. Fick hjälp av en sugklocka - och behövde inte sys öht! Olympia som hon ska heta, vägde 3450 g och var 51 cm :)

Stort grattis ;) Olympia.... vilket underbart namn!!!
  • UnderbaraPojke

Här lutar det åt kopparspiral då jag inte riktigt tåler hormon.

Så typiskt, mitt avslag var nästan helt borta och nu blöder jag igen :/ detta i samband med att det svider när jag kissar och ont när jag torkar mig... känns som om det kan vara ett stygn som bråkar??

Någon som har tips på vad man gör med svårrapade bebisar?? Sam är mästan omöjlig att rapa på natten. Detta resulterar i att han kräker och sättrr i halsen så han inte får luft... HJÄLP

• UnderbaraPojke

Då har vi varit på bvc idag!!

6130 g (4400) & 58,5 cm (54)!!

7 veckor och 2 dagar gammal!?! Jisses vad tiden går...

• UnderbaraPojke

Jag tycker det är JÄTTEJOBBIGT att amma offentligt. Men nu måste kag ha amningsnapp varje gång så det är inte BARA till att lägga dit ungen... Tyvärr gör det att man drar sig för att gå ut.

Svar på tråden Juni-barnen