Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barnen

Är här några skåningar? Hade varit kul om vi liksom stockholmarna kunde få till en träff ;)

• UnderbaraPojke
    sanna87 skrev 2012-07-30 13:28:14 följande:
    En fråga; kaffe...! Dricker ni det och hur mår bebis av det? 

Jag är en riktig kaffe-kärring och har en son som visar magknip ca 1 ggr per vecka så jag tror det e lugnt. Men han reagerar inte på varkeb nypotatis eller jordgubbar heller...

Men alla barn e olika så ditt barn kanske inte gillar kaffe?
  • UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-07-30 15:37:02 följande:
    Jag har en bärsjal (minimundus) men är osäker på om jag får till det rätt, så att Elise sitter bra. Någon som sjalar och vill lägga upp en bild så jag kan se hur det ska se ut?

Jag är rädd att benen inte blir som dom ska, sen sitter hon ju rätt tight mot mej, ska det vara så?

Är det någon som har tips på en bra bärsele annars?

Jag har babybjörn active och är skitnöjd!!! Kan varmt rekomendera den ;)
  • UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-07-30 17:16:54 följande:
    Är det någon insats för nyfödda till den eller kan man ha den som den är när dom är så här små? (5 1/2 vecka)

Ingen insats utan två extra remmar för små bebisars ben. Finns ett "måttband" som du justerar upp och ner beroende på vikt och längd. Den e super
  • UnderbaraPojke

Idag är min älskling 9 veckor ;) i morgon är det dags för bvc och läkarbesök, ska bli sååå spännande och se hur mkt han har växt ;)

Det här teet ni pratar om... kan man dricka det fast man helammar och har tillräckligt med mjölk eller finns risken att han äter för mkt då? Skulle vilja öka så jag kan pumpa ut ich ha i frysen. kan inte pumpa ngt extra alls nu...

ni som bor i skåne, vart bor ni då? Själv bor jag i Klippan ca 4 mil utanför HBG

• UnderbaraPojke

Bvc/Läkarbesök idag. 6710g (4400) och 61,5 cm (54) ;) växer så det knakar. 9 veckor gammal.

Han blev även helt godkänd på läkarbesöket... Drar en lättnads suck ;)

Idag packar vi husvagnen och i morgon drar vi till kungsbacka för BMXtävling. Sambons stora pojk på 12 år ska tävla i Nordiska Mästerskapet... invigde husvagnen i helgen som var och det funkade perfekt...

Blir att ta Tv'n med så man kan kolla OS när man ammar ;)

• UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-08-01 11:59:47 följande:
    Härligt :) vad kollar dom på läkarbesöket?

Dem kollade ögon, öron.. lyssnade på hjärtat och lungorna. kände igenom mage och pung. Kollade utvecklingen med nacke, händer osv...
  • UnderbaraPojke
    Tesssi skrev 2012-08-01 16:01:46 följande:
    Handledsskallra lät intressant - var har du köpt den?

Vi fick en sån på BB från pampers tror jag det var! En gul och röd...
  • UnderbaraPojke

Här har vi inte heller några direkta rutiner... försöker dock få till kvällsrutiner!! Bada, mata och mysa samma tid, samma plats och sen sängen på det. börjar fungera nu !! Annars får han äta, sova precis när han vill... rutinerna komner senare när mateb och sömnen blir mer direkta.

Svar på tråden Juni-barnen