• PetraK

Juni-barnen

Ja då är det ju inte så lätt! Inga byxor och tunn filt då kanske?
    Elise fick ta av sig till blöja här nu, vi har varmare inne än vad det är ute typ :/, genomsvettiga båda två...

• PetraK

Snuppis: Tilde hade kanske Elise fått heta, om inte grannen som fick barn 2 månader innan hade döpt sin tjej till det. Det är ett sååå fint namn :).
    Elise sover i vanliga fall också bra på natten, peppar peppar, behöver inte gå och buffa, utan efter amningarna lägger vi oss i sängen och tittar lite på varandra, så det ska jag absolut inte klaga på. I morse var hon inte speciellt ledsen heller utan låg och kikade runt mest.
    Det är kvällarna som blir lidande när hon är vaken för mycket, hon blir så övertrött och kommer inte till ro, och när hon väl börjar komma till ro så drar hon igång sig själv igen efter en stund, några gånger innan hon till slut somnar.

Pluttan: okey, hur gammal är Isabella nu? Vilka periodare bebisar kan vara!

• PetraK

Hehe ja fast jag älskar namnet Elise med, så det gör inget :). När det blir syskon hoppas jag dock på en pojke, för det finns inte en chans att vi kan hitta ett tjejnamn till haha! Sååå svårt!!

• PetraK

Så där har Elise också, tycker det blir lite småflammigt när hon blir varm.
    Men jag tror det är hormonplitor Elise har. Det enda hon annars skulle reagerat på är mjölkprodukterna jag äter, brukar det komma som utslag? Har tänkt att det borde bli ngt med magen på henne då...
    Äter inte jordgubbar och choklad, lök någon gång ibland, vad mer kan dom reagera på?

• PetraK

Usch va jobbigt Dancia :( hoppas ni får någon bra hjälp!

Igår kväll kom pappsen hem här efter att ha varit och jobbat i en vecka. Elise smilade upp sig mer än hon gjort på hela veckan, så jäkla härligt att se, likadant imorse, mysunge!

• PetraK

Helvetesnatt! Alldeles för varmt och svettigt! Elise sov 22-00, sen ammade hon 00, 01, 02, 03, 03:45, somnade TILL SLUT på mej i fåtöljen, sen la vi oss i sängen, vaknade nu 06. Sov någon 5-minutare här och var mellan 00-04, så 4 timmar "ordentlig" sömn. Vi hade en fläkt på hela natten, inte riktad mot henne, men det hjälpte inte... Stackarn lär väl vara dyngtrött idag!
    Normal värme framöver tack!!

• PetraK

Elvis mamma: jag håller med dej om blöjorna! Libero har läckt massor för oss också! Och pampers luktar konstigt. Där jag bor finns det inget annat att välja på, men nästa gång vi handlar i stan ska jag pröva något annat! Vill också gärna ha tips?

Har precis varit på BVC och frågade om det här med att ge vatten. Hon sa att man kan ge någon tesked då och då, kokt vatten då. När dom blir törstiga i värmen och ammar så ofta så spyr dom ju också mer.
    Som i natt kunde jag kanske gett lite vatten typ 01 och 03, och ammat som vanligt varannan timme...

Frågade också om utslagen, typiska hormonplitor sa hon. Har upplevt att hon tyckt att det kliar på kinderna och därför baddat med kallt vatten och det var bra.

Angående det där som hände i måndags när hon hade panik på morgonen för att hon satt i halsen eller något, så sa hon att ligga på sidan är jättebra och att vi ska fortsätta med det. Det är bara det att Elise lyckas vända sig till rygg hur mycket jag än bullar upp :P.

• PetraK

Pluttan: hon somnar gärna på sidan, men sen vänder hon sig, i sömnen eller när jag inte märker. Får klura ut något :).
    Jag klarar inte liggamning riktigt, det blir bara småsnuttande som vi båda somnar ifrån och då vill hon äta hela nätterna istället. Vi har en jätteskön fåtölj i sovrummet, så när hon vaknar byter jag blöja på henne sen sätter vi oss där och hon äter ordentligt, när hon är klar sitter vi och gosar tills jag ser att hon är trött igen, då lägger vi oss i sängen och kikar på varandra, klappar lite och så somnar hon, 9/10 gånger funkar det typ :).

• PetraK

Någon som har eller har haft kärlkramp i bröstvårtorna? Dom blir vita efter amningen (inte alltid), inte som en beläggning på vårtan utan den blir vit, om jag trycker på dom så skiftar färgen lite. Och det ilar lite i dom efter amning också.
    Sticker till ibland under amningen och om jag fryser så gör det ont.
    Någon som vet vad man kan göra åt det?

• PetraK

Jag frågade på BVC och hon sa kramp, men hon sa inte vad man kunde göra åt det, för vi kom in på svamp, som jag ev också har :/. Ska behandla med vichyvatten ett tag, på både mej och Elise.

Svar på tråden Juni-barnen