Inlägg från: sanna87 |Visa alla inlägg
  • sanna87

Juni-barnen

Pluttan skrev 2012-08-12 19:57:09 följande:
    Samsover ni med era små eller ligger de i egen säng eller eget rum?

Elias sover i sin egen vagga som står bredvid vår säng. När han vaknar vid sju på morgonen lyfter jag över honom så morgonmyser vi lite i stora sängen (ibland sover 1-2 timmar till). Jag trivs med att han sover i sin egen säng o de gör uppenbarligen han med
  • sanna87
    Pluttan skrev 2012-08-12 19:57:09 följande:
    Samsover ni med era små eller ligger de i egen säng eller eget rum?

Elias sover i sin egen vagga som står bredvid vår säng. När han vaknar vid sju på morgonen lyfter jag över honom så morgonmyser vi lite i stora sängen (ibland sover 1-2 timmar till). Jag trivs med att han sover i sin egen säng o de gör uppenbarligen han med
  • sanna87
    Annelie81 skrev 2012-08-12 21:59:18 följande:
    Har era små varit sjuka ännu? Ludwig kändes varm nu när jag tittade till honom...

Vad gäller vid feber? Tre dagar och sen till läkare eller är det annat med dessa små? Och när har de feber? Över 38,0 eller mer/mindre?

Min son har vart sjuk i njurbäckeninflammation. Det märktes jättetydligt på hans allmäntillstånd att han var dålig. Han skrek och betedde sig som han vanligtvis inte brukar göra. Ringde sjukvårdsupplysningen o de sa att vi skulle åka in. Feber räknas över 38 grader o man ska alltid höra av sig till bvc eller liknande om de små upp till tre mån har det sa dem till oss. Nu visade det ju sig att de va nåt allvarligt o vi va inskrivna på drottning silvias barnsjukhus i dryga två veckor. Lita på din magkänsla!!! Du kan ju börja med att ta tempern på honom i rumpan
  • sanna87
    jag vill men skrev 2012-08-13 04:00:07 följande:
    En liten fråga. Hur länge sover era barn på nätterna? Och hur långa perioder gått de sova vid 6 veckors ålder?

Elias somnar i sin vagga vid 21 och vaknar för mat någon gång mellan 02-05. Han äter o somnar om till mellan 07-09 o då går vi upp.
    Elvis Mamma skrev 2012-08-13 09:30:59 följande:
    Hur gör ni med kvällsrutiner? Har ni redan börjat lägga i egen säng runt en viss tid varje kväll osv.? Min 6 åring lägger sig alltid runt 20 så då är det dusch å saga å innan det badar jag alltid Enya å tar på pyjamas men sedan är hon "uppe" med oss tills vi lägger oss fast hon är ju sällan vaken utan sover i famnen men tycker det är så mysigt, vill att hon ska få vara bebis länge å hon känns alldeles för liten för att lägga i egen säng en viss tid, speciellt eftersom vi samsover

Vi har lite "rutiner". tycker de funkar jättebra för oss gör i ordning honom för natten vid 19-20 (pyjamas o bad om han ska bada). Sedan får han sista kvällsmålet o så lite mys i famnen innan ja lägger honom i vaggan. sjunger godnattvisa o pussar honom godnatt
  • sanna87

Läkarna på barnsjukhuset sa till mig att det e feber för dessa små från 38 grader. och om bebisen har 38 grader kan man prova att ta av den ett lager kläder o ta tempern en halvtimme senare för o se om bebisen bara var för varmt påklädd. Om de inte hjälper ska man ringa o rådfråga

• sanna87
    Baby1112 skrev 2012-08-13 15:28:55 följande:
    Har inget andningslarm och skulle inte klara ha det heller. Skulle bli superstressad av ett sånt!

Liam sover dessutom ofta på mage eller med snuttetrasan över ansiktet. Så vi gör ändå "fel". Men jag orkar inte noja över det jag inte kan styra. Han sover ju bra när han väl kommer till ro.

Bäst sover han i sjalen om dagarna. Önskar att han ville sova lite mer i vagnen. Men vi får väl öva på det...

Har heller inte andningslarm, skulle bli så stressad av ett sånt. elias sover på rygg i sin egen säng med lagom mycket på sig så jag ser ingen större anledning att oroa mig. jag e mer oroad för att vi ska krocka när vi e ute o åker bil i så fall...
  • sanna87
    zenoble skrev 2012-08-13 20:49:39 följande:
    Vet att ni skrivit om det innan men hur ofta bajsar era små? Alltså här kan det nu gå typ 5 dagar.. Ammar mest. Han verkar ju inte direkt lida av det så det kanske kan vara så att det inte blir oftare eller?

Typ 10 ggr per dag!!
  • sanna87
    Aikotakara skrev 2012-08-13 23:08:41 följande:
    Någon annan som ger sin bebis Minifom? Det funkar så himla bra mot magknip! Melker hade det riktigt jobbigt med magen, så började vi med Minifom o kommer fortsätta med det ett tag till.

Har börjat med Borago mot skorv, såg skillnad efter ett dygn! Visst är det lite kladdigt men det funkar toppen tycker jag :) Hade stora problem innan fastän jag skrubbade och smörjde in med olja..

Vi kör Miniform här! Började med det när lilleman åt Antibiotika för att han skulle slippa få ont i magen av det och sen dess har vi kört på. Kommer fortsätta med det ett tag till även om han slutat med medicinen för rätt längesen!
  • sanna87
    Elvis Mamma skrev 2012-08-15 09:19:05 följande:
    Någon som vet om det finns något Max för hur många timmar dom kan vara utan mat på natten? Ammade Enya 20 igår, provade ge henne när jag la mig vid tolv med hon somnade om så fort hon tagit tutten i munnen, jag vaknade sedan vid både 4 och 6 av att brösten höll på å sprängas, gav tutten men Enya snutten bara någon gång å sedan somnade hon om, först vid 8.30 vaknade hon å var hungrig. Känns som lite väl många timmar men hon verkar jätte pigg å ligger å jollrar å flinar för fullt, hon var dock vaken ovanligt mycket på dagen igår, annars brukar hon sova mest, kan det varit att hon helt enkelt var oerhört trött efter dagen?

Ja tror hon bara va trött de äter ju när de e hungriga så så länge allmäntillståndet e bra e de nog inget o bry sig om. bara dina stackars boobs som får lida
Svar på tråden Juni-barnen