• Hanna00

Fler smala PCO-are som försöker bli gravida?

Jag hoppar oxå in här :) har pco äggstockar och oregelbunden mens. Är 25 år, 1,80 och väger 67 kilo. Har också alltid haftproblem med min mens. Jag har varit hos kvinnokliniken nyligen och fick då gulkroppshormon som hon hoppades skulle få igång min mens och ägglossning men det tvekar jag på! Slutade me ppiller i början av juli...nu hoppas vi på plus!!! Hade enligt stickor ägglossning i början av veckan men fick höra att de med pco kan få "falska" ägglossningar, nån som vet om det stämmer???

• Hanna00
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-09-22 09:29:54 följande:
    Gulkroppshormon, gestapuran, hjälpte mig förut, jag fick alltid en blödning efter de tabletterna.
    Jag är 25 år och kämpar mot PCO

Men får man ägglossning av tabletterna eller vad gör dom med kroppen? Jag har ätit mina 10 dagar nu imorse så får se nu om det kommer någon blödning. Sm sagt, tveksam!!! Mitt hopp är nere på 0 och jag har en svacka nu, tycker allt med det här är extremt jobbigt för tillfället men hoppas set går över snart. Fast vi inte försökt så länge är jag helt inställd på att det här kommer bli en kamp, istället för att vara positiv. Jättejobbigt!!! Jag ska tillbaka till läkaren i november men hoppas på plus innan dess, men som sagt mitt hopp är inte högt. Kan man bli gravid när man äter gulkroppshormon???
  • Hanna00
    isadora81 skrev 2012-09-22 08:56:07 följande:
    Om man har pco så har man ofta starka streck hela månaden. Jag har förstått det som att man har flera äggblåsor som utsöndrar LH vilket ger en för "hög" koncentration så att testet tror att man haqr riktigt utslag. Om du vill vara säker på att ägglossningen har varit så rekomenderar jag dig att börja tempa. Om man tar tempen varje morgon innan man kliver upp (helst samma tid varje dag) så kan man se på temperaturhöjning att ägglossningen har varit. Detta test är i stort sett idiotsäkert så att man kan se när ägglossningen varit med ungefär fyra dagars säkerhet. Så det är ingenting som man kan använda för att se när man ska ha sex, men det är i alla fall bra att veta när ägglossningen är över så att man vet om mensen blir sen. Jag tempar och har ca 36,2-36,5 grader innan ägglossning och 36,5-37 efter ägglossning. Tempen är förhöjd tills mensen kommer. Det enda man ska tänka på är att man får hög tempe dagen efter man dricker vin. :) Men man ser ju om det var ett falskt förhöjt värde om dagen efter är låg igen.

Jag har alltid haft två tydliga streck men aldrig så tydliga som nu. Teststrecket var mycket starkare,vilket det inte brukar. Så jag hoppas!!! Man kanske ska börja ta temp då....både och kanske :)
  • Hanna00
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-09-22 12:08:04 följande:
    Nä, det ska bara ge en blödning så att man blöder ur sig lite. Klart, om kroppen kommer igång sen kan den ju få ÄL på egen hand. Men tror inte att den kan ge ÄL av sig självt, nej. Sa du till läkaren att du ville bli gravid? Då borde du ju fått nåt annatm som Pergotime?
    Jag är 25 år och kämpar mot PCO

Ja jag tycker det är konstigt att jag fick den då det var därför jag var hos henne. Hon ville se om gulkroppshormonet satte igång ägglossningar... Men ska tillbaka i november så hoppas jag får nåt annat då...
Svar på tråden Fler smala PCO-are som försöker bli gravida?