• La Lola
    MalinEddie skrev 2012-05-16 09:05:48 följande:
    Jag kommer undvika den där tråden nu. Sitter nämligen på jobbet och klarar inte av att vara trevlig mot människor efter kommentarer som "vad är det för grymt med den metoden?" känner jag. Det borde vara så självklart. Snart kommer tråden vara full av exempel på vad jag pekar på i TS.
    Ja det borde vara så självklart.
    Jag blir också förbaskad. Tur att jag har en massa skoljobb som väntar så slipper jag läsa alla inlägg.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    MalinEddie skrev 2012-05-16 22:03:34 följande:
    Gick det bra?GladTyvärr blev jag fast i den där jäkla tråden och är fortfarande.
    Det gick så där.....
    Ajdå...ja jag kunde inte låta bli att läsa den.....o sen sitta på fingrarna.
  • La Lola
    MalinEddie skrev 2012-05-16 22:40:51 följande:
    Berätta gärna för mig hur du gör, La Lola. Så jäkla svårt att inte börja knappa speciellt om man har de dator framför sig en stor del av dagen.
    Man tar en paus, rör på sig, pratar med sig själv o säger allt det som man eg skulle vilja skriva....
  • La Lola
    Emma999 skrev 2012-05-17 10:04:33 följande:

Jag tror inte att någon har så stort förtroende för Anna Wahlgren längre.... efter att hennes dotter gått ut och berättat vad som pågick i deras familj när barnen var små. Samt vilken dålig mamma Anna själv var till sina barn.
    Nu vet man ju inte vad som är sant men varför skulle hon hitta på allt detta? Dottern alltså.

Tycker heller inte att man ska döma de familjer som går under av sömnbrist, testar metoden och faktiskt får resultat och fortfarande har ett tryggt barn (och detta kan ju bara föräldern bedöma, ingen annan "expert" som hävdar att alla barn blir skadade för livet). Tror nog att de flesta gör sin egen variant som någon annan skrev, att man går in oftare, klappar, kramar och säger "nu ska du sova, god natt" osv.

Fast har man barn som behöver få hjälp så finns det ju bättre metoder än Anna Wahlgrens metod och 5 minutersmetoden.
Svar på tråden Arga bebisar och sömnmetoder