Arga bebisar och sömnmetoder
Mina funderingar hör säkert inte hemma i den här tråden men jag fick sån lust att försöka förstå hur de där metoderna ni pratar om ens KAN fungera... Jag har tre äldre barn, de är idag mellan 25 och 15 år och på den tiden minns jag aldrig några diskussioner om sömnmetoder, utan man nattade barnen tills de somnade helt enkelt. Otaliga timmar har jag sjungit vaggvisor och legat dödens uttråkad bredvid halvsovande barn som halvslumrat och blivit tvärpigga om man ens försökte tänka tanken att försöka resa sig i smyg. Om jag någon gång faktiskt blev tvungen att avbryta nattningen för att ta ett telefonsamtal eller gå på toa eller nåt, så barnet började skrika, är jag tämligen övertygad om att det aldrig skulle sluta förrän jag kom tillbaka igen. Jag undrar ju då hur de här föräldrarna lyckas få barnen att somna skrikande!? Vad är det jag måste ha missuppfattat? Det är ju bara i vissa perioder ungar är såna här svårnattade "tyranner". Det är väl inte hela världen att ställa upp på de där trista sångsessionerna om nu barnen vill ha det så? Jag väntar en liten sladdis nu och faktiskt ser jag fram emot det där igen