• DanneML

Gillar tjejer att hela tiden få komplimanger och beröm och presenter eller anses man vara en ''toffel'' då?

Jag brukar alltid ge komplimanger och beröm till min tjej och försöker att passa på henne så mycket som möjligt.

Varje dag säger jag till henne att hon ser bra ut, klär sig bra, håret ser fint ut osv.
    När jag är ute med min tjej så brukar jag hålla upp dörren för henne, damerna först och hela den stilen, jag betalar alltid allting, kläder, när vi ätit osv.

När hon är sjuk eller mår dåligt på något sätt så brukar jag alltid säga saker som ''hoppas du mår bättre snart, hatar att se dig må dåligt älskling'' och sedan sånt här uttryck:

Jag brukar då även göra allting i huset och låta henne vila, kommer in med mat, allting hon behöver hela tiden så att hon inte ska behöva anstränga sig osv.
    Gillar tjejer killar som hela tiden passar på er och berömmer er, betalar allting för er eller ser ni de som tofflar och liknande? Min tjej verkar gilla det men man vet ju aldrig med tjejer, de kan ogilla det men ändå säga att de gillar det.

Det är väldigt sällan vi bråkar och när vi väl gör det brukar jag alltid få dåligt samvete och köpa massa presenter, rosor och liknande till henne, ibland skriver jag en liten kärleksdikt för att visa att jag menar allvar.

Hon säger alltid ''åååh va gullig du är!'' eller ''ååååh va söt du är'' och liknande, så det verkar som att hon gillar allt jag gör för henne och säger och så, men vad tror ni tjejer, gillar ni sådant eller spelar ni bara och ser det som toffligt och så?

• Svar på tråden Gillar tjejer att hela tiden få komplimanger och beröm och presenter eller anses man vara en ''toffel'' då?
  • K g

Alla är ju olika och om din tjej verkar gilla det så gör hon säkert det. Har du frågat henne rakt ut vad hon känner?

Jag personligen gillar inte att bli för uppassad. Vill hellre känna att vi är ett team som gör saker tillsammans, men ändå är egna personer som exempelvis kan betala för oss själva. Komplimanger för mitt yttre behöver jag inte ha, men medkänsla när jag är deppig eller sjuk värmer såklart. Jag skulle helt ärligt bli tokig om någon behandlade mig som en liten prinsessa. Viktigast för mig är att bli sedd som den personen jag är, inte att sättas på pidestal.  

• lövet2

Det är olika. En del osäkra tjejer behöver komplimanger och fjäsk för att må bra. Andra behöver det inte.

• Marie-anne

hm själv gillar jag att bli ompysslad, men jag är ej van så jag blir ibland osäker hur jag ska reagera, men jag tycker man ska kunna prata med varandra då blir det ej fel!

• Momalicious

Jag tycker om det till en viss gräns, blir det för pluttefnuttigt tycker jag inte om det.

• Smurry

Min man är extremt duktig på att ge komplimanger och "ta hand" om mig! Jag älskar det! Men sen är jag likadan tillbaka, Vi berättar alltid hur fin den andra är, tackar varandra för att den andra har fixat någonting osv. Men jag ser det nog som uppskattning att den andra finns där, och inte ta varandra för givet. Sen finns det självfallet de som går över gränsen med dessa saker. och varje förhållande är unikt.

Jag anser inte att någon av oss har dåligt självförtroende pga det. Dock tror jag att alla människor behöver uppskattning för att må bra.

Svar på tråden Gillar tjejer att hela tiden få komplimanger och beröm och presenter eller anses man vara en ''toffel'' då?