• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

haha, har bara läst ts men skrattar gott åt detta. Matcha barnen...*asg* Jag har tre barn, ett med asperger och två under 4 år. Doktorerar och mannen jobbar mer än vad som är nyttigt. Jag är glad om jag lyckas få på mig två likadana strumpor på morgonen...Men vi är världens bästa familj, vi älskar varandra oavsett. Du verkar ha för mycket tid till ditt förfogande för att ens orka ondgöra dig över hur andra ser ut. Haha.

• Anonym
    Emmel skrev 2012-05-16 22:29:44 följande:
    Mitt sätt att bry mig om mitt utseende och mig själv är att inte bry mig. Jag är totalt ointresserad av allt som har med "skönhet" och mode att göra. OM jag hade gillat att fixat mig hade jag gjort det, men jag gillar det inte. Självklart tvättar jag mig och är ren och jag tvättar och borstar mitt hår också. För det är saker som JAG mår bra av. Att sminka mig och klä mig matchat ÄR inte jag. Så ... jag praktiserar min egen "religion", jag ÄR mig själv på det sätt jag trivs med. Om sedan min sambo väljer att dumpa mig för att HAN anser att jag inte är fräsch, snygg, sexig etc. nog, ja ... det är hans förlust.

Och TS: trådar av det här slaget dyker upp ganska ofta. Något som är återkommande är "andras män tittar på mig" och "det är viktigt att se fräsch ut för andra". Nej, det är det inte TS. Det som är viktigt är att man mår bra och trivs med hur mycket man fixar med sitt utseende, inte vad man gör och hur man gör det. Bara så du vet!

Så sant! Btw Jag gillar älgen på din bild
  • Anonym

Jag har inte råd att lägga pengar på att göra mig fin längre....sörjer det men så är det, barnen får saker i första hand. Sen kan det hända att barnen kommer i omatchande kläder för att de spillt något eller så så man snabbt fått byta till något extraplagg. SEn finns det inte pengar att tex köpa sju olika mössor/jackor som ska matcha till andra kläder....utan det finn 2 jackor thats it

• Anonym

För att jag är arbetslös och helt saknar inkomst = jag har inte råd med smink, brun utan sol, löshår, slingor eller färg, lösnaglar, lösögonfransar, gymkort, nya kläder och skor etc etc etc etc

Dessutom lider jag av depression som gör att jag inte har ork eller energi att lägga tid på mitt utseende utan fokus ligger på att överhuvudtaget orka ta mig igenom dagen.

Hoppas mina "ursäkter" duger åt dig TS Tungan ute

• Anonym

har helt enkelt ingen lust att göra mej till för andra, gillar ej smink och sånt, men försöker iaf att ha hela och rena kläder på mej, men jag som sagt inget behov att visa upp mej, kan dom ej ta mej som jag är,adjöken!

• Anonym

Min sambo märker aldrig när jag färgat håret. han ger mig bara komplimanger om håret när jag varit ute i blåsten=P Han tycker att jag är finast utan smink eller med bara lite smink så det inte syns att man är sminkad.

Jag sminkar mig, fixar håret, solar och går inte i mjukisbyxor. Inte varje dag, men ofta. Och vad folk tycker om mig skiter jag i, sambon bryr sig inte. Utan jag gör det för att jag trivs bättre så.

• Anonym

Helt ärligt, handen på hjärtat jag ÄLSKAR när min man har mjukisbyxor  på sig av flera orsaker. Han är väldigt noga med kläder annars men jag föredrar verkligen mjukisbyxedagarna. Känns så mycket mer avslappnat och mycket mysigare när man går och småsmeker varandra under dagarna.
    Min dotter på tre är en söt liten prick som älskar kläder och gärna byter om 10 ggr dag och jag låter henne göra det, har konstaterat att vi inte har riktigt samma smak men det dödar ju ingen.... Jag tror säkert att jag kan ha gått in i affären några gånger i helt fel kläder för jag tycker om att vara spontan. Jag älskar att leka och vara med mina barn så jag klär mig praktiskt och ibland blir det helt enkelt så att jag svänger in till affären på vägen hem. När man har stor familj och många vänner får man vara jäkligt effektiv.Och när jag svänger in till affären helt fel kläd och funderar på vad männsikor ska tänka så konstaterar jag bara att det är sorgligt om de ser ner på mig och inte kan tänka längre än näsan räcker. Vi lever olika liv, med olika intressen och olika mycket tid att lägga ner på våra intressen. Mina småbarn kan vara jättefina när vi åker hemifrån men efter lek och mat tar man fram kläder från väskan man haft med sig och det blir kanske inte alltid helrätt.Ibland har jag glömt att uppdatera ombytesväskan och de kan behöva gå i den där tröjan med en fläck på eller i de trasiga gamla skorna som jag till min stora lycka hittade i bilen efter att min dotter blöt ner de andra hon hade när vi åkte hemifrån.

Till sist så tänker  jag helt tvärtemot dig. Ser jag en mamma som inte har de senaste käderna och är tillfixad brukar jag tänka vad härligt och bra det är med människor som vågar stå emot. Jag brukar tänka att de är människor som står med båda fötterna stadigt på jorden, som njuter av livet  och är upptagna med att visa människor runt omkring hur mycket de betyder istället för piffa till sig. Sådana människor bara älskar jag!Och det har slagit mig att de kvinnor som blivit bedragna nästan alltid är de mest piffade, vilket jag faktiskt har svårt att förstå eftersom vi lever i den här mentaliten vi gör, att man måste hänga med i allt annars e man inget att ha. En del har heller inte råd och då tycker jag också att det är mycket bättre och klokare att inte lägga en massa pengar på sådant. Har en svägerska däremot som inte har pengar men lånar pengar till höger och vänster för att köpa kläder, smink inredning o.s.v. Hon ser jättefin ut, barnen likaså och hon har ett jättefint hem men hon har inga pengar, inte mat som räcker hela månaden, eller blöjor och hon är definitivt inte lycklig.Jag tror att skulle hon och jag stå bredvid varandra i kön i affären skulle du se henne som den lyckade, men vet du Ts, det är en fasad och säger inget om verkligheten.

• Anonym

Sen jag slutade jobba som snickare och blrjade plugga har jag fått en mindre kulmage! Skäms som fan för den/Niko

• Anonym
    Anonym (ovårdad) skrev 2012-05-17 12:26:23 följande:
    Att någon irriterar sig på mitt utseende, är inte mitt problem. Varför skulle jag bry mig?

Het inte ovårdad, det är en tolkningsfråga och det spelar ingen roll TS provocerar bara, roll heter dom visst
  • Anonym

Kan TS vara en transa? Det tar tid att fixa sig då

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??