Helt ärligt, handen på hjärtat jag ÄLSKAR när min man har mjukisbyxor på sig av flera orsaker. Han är väldigt noga med kläder annars men jag föredrar verkligen mjukisbyxedagarna. Känns så mycket mer avslappnat och mycket mysigare när man går och småsmeker varandra under dagarna.
Min dotter på tre är en söt liten prick som älskar kläder och gärna byter om 10 ggr dag och jag låter henne göra det, har konstaterat att vi inte har riktigt samma smak men det dödar ju ingen.... Jag tror säkert att jag kan ha gått in i affären några gånger i helt fel kläder för jag tycker om att vara spontan. Jag älskar att leka och vara med mina barn så jag klär mig praktiskt och ibland blir det helt enkelt så att jag svänger in till affären på vägen hem. När man har stor familj och många vänner får man vara jäkligt effektiv.Och när jag svänger in till affären helt fel kläd och funderar på vad männsikor ska tänka så konstaterar jag bara att det är sorgligt om de ser ner på mig och inte kan tänka längre än näsan räcker. Vi lever olika liv, med olika intressen och olika mycket tid att lägga ner på våra intressen. Mina småbarn kan vara jättefina när vi åker hemifrån men efter lek och mat tar man fram kläder från väskan man haft med sig och det blir kanske inte alltid helrätt.Ibland har jag glömt att uppdatera ombytesväskan och de kan behöva gå i den där tröjan med en fläck på eller i de trasiga gamla skorna som jag till min stora lycka hittade i bilen efter att min dotter blöt ner de andra hon hade när vi åkte hemifrån.
Till sist så tänker jag helt tvärtemot dig. Ser jag en mamma som inte har de senaste käderna och är tillfixad brukar jag tänka vad härligt och bra det är med människor som vågar stå emot. Jag brukar tänka att de är människor som står med båda fötterna stadigt på jorden, som njuter av livet och är upptagna med att visa människor runt omkring hur mycket de betyder istället för piffa till sig. Sådana människor bara älskar jag!Och det har slagit mig att de kvinnor som blivit bedragna nästan alltid är de mest piffade, vilket jag faktiskt har svårt att förstå eftersom vi lever i den här mentaliten vi gör, att man måste hänga med i allt annars e man inget att ha. En del har heller inte råd och då tycker jag också att det är mycket bättre och klokare att inte lägga en massa pengar på sådant. Har en svägerska däremot som inte har pengar men lånar pengar till höger och vänster för att köpa kläder, smink inredning o.s.v. Hon ser jättefin ut, barnen likaså och hon har ett jättefint hem men hon har inga pengar, inte mat som räcker hela månaden, eller blöjor och hon är definitivt inte lycklig.Jag tror att skulle hon och jag stå bredvid varandra i kön i affären skulle du se henne som den lyckade, men vet du Ts, det är en fasad och säger inget om verkligheten.