Frankie86 skrev 2012-05-17 07:26:29 följande:
Tack för tummar och tår :)
Nej vi har gjort 3 ostimulerade försök först och nu är vi inne på det tredje pergotime försöket.
När jag blev gravid med dottern så tog det sig på första försöket ostimulerat. Helt otroligt, så vi trodde det skulle vara "lätt" att få syskon. Vi försökte i 16månader själva innan jag blev gravid med dottern.
Jag har endast ätit enkelkurer. Jag har ägglossning själv, men den har blivit lite konstig sen graviditeten ( dottern blev två i tisdags) så det är ju ändå ett tag sen.
Känner av verksamhet i äggstockarna nu. Äl borde ske under förmiddagen/lunch idag. Ska in på nästa insemination kl 9.
Hur länge har ni hållit på?
Ja man ska kunna pricka rätt också, vi har haft äl av oss själva medans vi väntat på tid till gyn men de har inte vela tagit sig endå. Jag vet säkert att jag hade en gång då vi gjorde ett vul i början av utredningen sen så tror jag att jag haft två gånger till då jag haft de typiska äl flyningarna men de är inge säkert de heller pga av PCOn.
Vi har hållt på först ett år själva innan vi sökte hjälp och sen tog det åtta månader innan vi fick komma tillbaka och börja behandlingen med pergo. Har nu tagit första kuren och var på vul igår (onsdag) Skulle få komma tillbaka imorgon (fredag) eftersom de inte riktigt vuxit till sig tillräckliga, de skulle ringa om en tid men de måste ha glömt de, går i Gävle på landstinget och de är under all kritik imorse så började jag till och med grina eftersom de missköter allt så mycket. Är så less på dem, vet inte om de beror på hormoner att jag känner så här men är inte alls nöjd med hur de bemött oss.
Det är inte första gången de har glömt och missat saker, tycker inte att de är så förstående och trevliga heller. NU när de är söndag gick det inte heller att få tag på dem så hoppas de kan ordna en tid imorgon endå fast de blir på kort varsel, fast de är ju inte mitt fel igentligen. :/
förslåt värsta uppsatstsen men är så upprörd så jag ville berätta för nån :) Hur går en insemination till?