Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

pergotime, hur stora var era ägg på vul?

Jag var på vul på cd 11 då var min slemhinna på 4,6mm jag hade fem ägg på vänster, 4 som låg mellan 13-14mm och ett på 16mm på höger fanns det tre ägg två på 13-14 och ett på 17mm.
    Var på ytterligare kontroll idag slemhinnan låg då på 10mm, follikeln på höger hade växt till 22mm och de på vänster låg på 18-20mm. 
    Är på cykeldag 13 idag och väntar på information från min klinik om det blir insemination (med utplock av överflödiga ägg) på fredag.  

• drömmaromsmått
    Emmie02 skrev 2012-05-16 16:17:50 följande:
    Men då är inte loppet helt kört, mina ägg var inte lika stora som dina men slemhinnan iallafall :) hur många kurer har du ätit då? Enkel, dubbel eller trippeldos, antar att det inte är din första eftersom ni satsar på insemination :)

förlåt om jag frågar så mycket, blev lite exalterad nu när jag insåg att det kanske inte är helt kört om din slemhinna dubblats och äggena blivit mycket större på bara ett par dagar :)

Det här är andra kuren i år (och på raken) men fjärde totalt sedan dottern föddes, pergo har ju en tendens till att göra slemhinnan mindre än vanligt.

Totalt har jag gjort fem pergokurer, första blev dottern till på och nu är det fjärde syskonförsöket.   
  • drömmaromsmått

Yes enkelkurer, jag har egen ägglossning, men efter tre misslyckade donatorinseminationer började de ge mig pergo och ovitrelle. (har gjort ivf innan men det gick inte för oss därav donatorinseminationerna)
    Har inte haft några direkta biverkningar alls, inte som jag dragit till pergon i alla fall, annat än lite molvärk runt äggstockarna. 

• drömmaromsmått

Vi försökte fem år för att då dottern, 2005-2010 fick tillbaka mensen när hon var 2 månader och har försökt sedan dess nu är hon 19 månader.
    Behandlingsmässigt så har vi gjort två ivfer vid sahlgrenska men vi hade för dålig befruktning på äggen så läkarna rådde oss till donation istället, avverkade först tre misslyckade inseminationer ostimulerat, fjärde försöket fick jag pergo och ovitrelle och då blev jag gravid.

Gjorde vårt första syskonförsöl på CFC i juni tror jag det var nu genomgår vi vårt fjärde försök, alla fyra med pergo och ovitrelle..    

Svar på tråden pergotime, hur stora var era ägg på vul?