• Frankie86

pergotime, hur stora var era ägg på vul?

Jag var på vul igår, cd 13. Då hade jag två äggblåsor. 29*26mm och 16*14. Slemhinnan var då 9mm.
    Idag på cd 14 var äggen 31*28mm och 16*14, slemhinnan var 11mm. Läkaren som gjorde vul tyckte att det såg ut som att den största skulle spricka idag.

Kan det eventuellt vara en cysta eftersom den var så stor?
    Tog ovitrelle igår kväll för jag hade höga och bra hormonvärden.

Första makeinseminationen gjordes idag, i morgon ska vi göra en till för att maximera chanserna. Detta är vårt 6 försök, tredje med pergotime och ovitrelle. Håll tummarna gärna, vi har nu försökt få syskon i ett år. :(

• Frankie86

Tack för tummar och tår :)

Nej vi har gjort 3 ostimulerade försök först och nu är vi inne på det tredje pergotime försöket.
    När jag blev gravid med dottern så tog det sig på första försöket ostimulerat. Helt otroligt, så vi trodde det skulle vara "lätt" att få syskon. Vi försökte i 16månader själva innan jag blev gravid med dottern.

Jag har endast ätit enkelkurer. Jag har ägglossning själv, men den har blivit lite konstig sen graviditeten ( dottern blev två i tisdags) så det är ju ändå ett tag sen.

Känner av verksamhet i äggstockarna nu. Äl borde ske under förmiddagen/lunch idag. Ska in på nästa insemination kl 9.

Hur länge har ni hållit på?

• Frankie86

Tråkigt med all extra tid och missöden. Hur gick det med vul idag?

Vi gjorde vår tredje och sista insemination denna gång, bara hoppas på att det tog sig denna gång :)

En insemination går till så att dom tvättar spermierna, man plockar bara ut dom bästa och pigga. Sen preparerar dom spermierna i en lösning bestående av en massa olika enzymer som ska hjälpa spermierna på traven. Sen för man in en plastkateter i livmodermunnen och sprutar in spermierna. Man hjälper kroppen helt enkelt på traven. Spermierna placeras precis uppe i livmoder så dom har närmare att möta ägget :)

En liten snabb förklaring till hur det går till.
    Kanske kan vara något för er om det inte funkar nu? Man ser då till att mäta äggblåsorna och slemhinnan kontinuerligt för att veta när äl kommer ske :)

Svar på tråden pergotime, hur stora var era ägg på vul?