Inlägg från: J a d e d |Visa alla inlägg
  • J  a  d  e  d

Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?

emelita skrev 2012-05-29 07:55:27 följande:
    kolla ut om du ser några paraboler eller leta runt se vilken riktning de har där åt är rätt :)

Är du muslim?
    har du ej slöja? det har jag ser det som att är man muslim ska man försöka vara det till 100, dock visar jag lite ben o armar nu när det är varmt men alltid slöja, solar mäst där ingen ser mig hehe 
    Varför försöker du ge andra råd när du gör exakt samma "fel" själv?
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    oOOo oOOo skrev 2012-05-29 11:32:10 följande:
    Tycker du väcker väldigt intressanta frågor ang bönens fysik. Kanske tom ämne för en egen tråd

Just det där med att bönen känner av gravitationen är mycket intressant. Det måste betyda att är man utanför Jordens gravitationsfält är man förlorad som muslim

Intressant också vilken del på kroppen som styr bönen framåt, är det något speciellt (kanske hittills okänt) organ som riktar bönen?
    Tråkigaste är ju att han väcker så många bra frågor men får så få svar.
    Här finns den gyllene chansen att få oss att förstå men ingen tar den. Vad hände med dawah? Obestämd

Angående att vända sig mot quibbla tänker jag lite på slakten också, vad händer med det kött som kommer från djur som inte slaktats enligt konstens alla regler (vänts mot mekka och fått bönen uttalad över sig), kanske man inte lyckats pricka rätt där heller eller det stått för många träd i vägen. Blir det helvetet då för de muslimer som inte tagit reda på hur det ligger till med Ivars kycklingfilé utan bara går på halalmärkningen?    
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-05-29 18:08:57 följande:
    Halalmärkningen är förädisk och endast kött slaktat inom synhåll från de heliga platsen kan man lita på
    Ja helst av Adbullah eller Abdullahs farfar med ikeakniven. Så man vet.
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    oOOo oOOo skrev 2012-05-29 18:14:23 följande:
    Jag är också nyfiken på vad som händer med köttet när det är fel slaktat Drömmer

Varför är Allah kinkig med maten?
    En av de officiella förklaringarna brukar lyda att det är som med allt annat- avsikten.
    Men ska man gräva lite djupare (som man iofs aldrig ska göra i islam) så blir ju frågorna bara fler och fler. Drömmer 
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-05-29 18:07:09 följande:

Man bör vara försiktig och inte visa ben och armar, det kan göra Allah vred och då är han inte rolig :( 
    Örsnibbar är också sjukt uppkåtande grejer. Måste döljas till varje pris.
    oOOo oOOo skrev 2012-05-29 18:26:02 följande:
    Haha, sant
    Glass?

Jeddan
  • J  a  d  e  d
    Digestive skrev 2012-05-29 18:41:12 följande:
    Nu missade jag visst hela diskussionen i all hast. Vilken dag..

Obestämd 
    Hektiskt?
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    Digestive skrev 2012-05-29 18:48:42 följande:
    En aning men det har nog mer med mig att göra än omgivningen. En lugn strand, lukten av grillad mat och en svalkande piggelin tack!
    Grillad piggelin? Kan det vara nåt?
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-05-30 09:57:01 följande:
    Örsnibbar!! Sånna ord kan du inte skriva är! Tänk på barnen!
    Jag kan viska de till dig istället. Oskyldig
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-05-30 10:46:13 följande:
    Viska ordet örsnibbar vid mina örsnibbar! Ack ditt liderliga fruntimmer! Du driver Trekk bin Kafir till vansinne!Drömmer
    Ja nu får du skärpa till mig. En kvinna måste tuktas, gärna framåtböjd och glöm inte att vråla Allah akhbar under tiden
    Jeddan
  • J  a  d  e  d
    FabulousMom skrev 2012-05-30 12:57:10 följande:
    Det är alltid lika "kul" när ens trådar spårar ut på FL.
    Jobbigt med följdfrågor, ja.
    Jeddan
Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?